Handlowców chcących spróbować sił w dynamicznie zmieniającej się branży internetowej jest coraz więcej. Jak wynika z danych wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska udostępnionych „Rzeczpospolitej" rodzimy rynek e-commerce tylko w pierwszych sześciu miesiącach br. wzrósł o blisko 1 tys. podmiotów.
– Od stycznia do końca czerwca w Polsce zarejestrowano ponad 4 tys. sklepów internetowych, a wyrejestrowano 3,1 tys. Po raz pierwszy zarejestrowana liczba sklepów internetowych wzrosła powyżej 30 tys. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska.
Firma zastrzega, że część z e-sklepów to firmy uśpione, zawieszone, niedziałające, ale też niewykreślone z oficjalnych rejestrów. – Każdego roku polski rynek e-commerce pod względem dynamiki przyrostu nowo zarejestrowanych firm zwiększa się o ok. 7 proc. – mówi Tomasz Starzyk.

Ogromny potencjał
Liczbie nowych e-sklepów trudno się dziwić, bo tempo rozwoju rynku zachęca do takiej działalności. Handel internetowy w Polsce przyzwyczaił do szybkiego wzrostu. Jednak zazwyczaj każdy rynek w miarę rosnącej tzw. bazy stopniowo rozwija się coraz wolniej. Jednak nie w tym przypadku – tegoroczne wydatki Polaków w sieci wzrosną znów dwucyfrowo i zbliżą się do pułapu 40 mld zł.