Reklama supermarketu, mająca chwalić jego ekologiczność zakazana. „Zbyt polityczna”

Brytyjska sieć Iceland musi zmodyfikować kampanię reklamową, w której chwali się, że rezygnuje z oleju palmowego.

Aktualizacja: 09.11.2018 14:49 Publikacja: 09.11.2018 12:26

Reklama supermarketu, mająca chwalić jego ekologiczność zakazana. „Zbyt polityczna”

Foto: Bloomberg

Sieć Iceland postanowiła w tym roku w świątecznych reklamach pochwalić się faktem, że rezygnuje z dodawania oleju palmowego do produktów swoich marek własnych. Iceland, która jako pierwsza obiecała wycofać kontrowersyjny surowiec, chciała iść za ciosem i korzystać z mody na ekologię. Najlepszym pomysłem na film reklamowy wydało się sieci wykorzystanie klipu nakręconego na zlecenie Greenpeace, w którym dziewczynka zastanawia się, czemu mały orangutan rozrabia w jej pokoju.

Reklama nie zjawi się jednak w telewizji, jako reklama Iceland. Odpowiedzialny za weryfikację reklam organ, Clearcast, uznał, że łamie ona zasady określone w Communications Act z 2003 roku, które zakazują politykowania w reklamach komercyjnych.

- Clearcast i nadawcy nie byli w stanie dać zielonego światła tej reklamie, ponieważ nie jest ona zgodna z kodeksem dobrych praktyk reklamowych – stwierdziła rzeczniczka Clearcast, cytowana przez „The Guardian”.

- Sądzimy, że to jest ważna historia, która powinna być opowiedziana. Wiedzieliśmy, że jest ryzyko (że spot nie będzie dopuszczony), ale daliśmy z siebie wszystko – komentował Richard Walker, syn założyciela Iceland.

Iceland nie zrezygnuje całkowicie z kampanii reklamowej. Jednak zamiast klipu, na którego użycie zgodę wyraziło Greenpeace, będzie emitować 10 sekundowe spoty podkreślające, że sieć ma produkty pozbawione oleju palmowego.

- Powtarzaliśmy wielokrotnie, że nie jesteśmy przeciwko olejowi palmowemu, tylko przeciw wycinaniu lasów – podkreślał Richard Walker.

Spot Greenpeace może być uznany nie tylko za polityczny. Jest też wyraźnie niepokojący dla dzieci, a jego bohaterką jest mała dziewczynka. Klip ten silnie oddziałuje na emocje, a narratorką jest niezrównana Emma Thompson, dwukrotna laureatka Oscara.

 

Sieć Iceland postanowiła w tym roku w świątecznych reklamach pochwalić się faktem, że rezygnuje z dodawania oleju palmowego do produktów swoich marek własnych. Iceland, która jako pierwsza obiecała wycofać kontrowersyjny surowiec, chciała iść za ciosem i korzystać z mody na ekologię. Najlepszym pomysłem na film reklamowy wydało się sieci wykorzystanie klipu nakręconego na zlecenie Greenpeace, w którym dziewczynka zastanawia się, czemu mały orangutan rozrabia w jej pokoju.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Ukraina liberalizuje politykę walutową
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla
Handel
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty. Które firmy już to zauważyły?
Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę