Programy lojalnościowe ma większość dużych sieci handlowych w Polsce. Do tego grona dołączył niedawno Kaufland, który nawiązał współpracę z Payback, a ponad dwa lata temu ostro o lojalność swoich klientów zawalczyła Biedronka. Karta „Moja Biedronka" bije rekordy popularności, nic więc dziwnego, że i konkurenci myślą o poprawie lojalności swoich klientów.
Według serwisu wiadomościhandlowe.pl nad własnym programem lojalnościowym pracuje Lidl Polska. Ma on być połączony z aplikacją mobilną. Polski program lojalnościowy Lidla ma być podobny do tego, jaki funkcjonuje w Niemczech, Austrii czy Danii. Serwis wiadomoscihandlowe.pl miał okazję przetestować aplikację Lidl Plus, która jednak nie jest jeszcze szeroko dostępna. Jeżeli system będzie działać podobnie, jak w Niemczech, to aplikacja Lidla będzie umożliwiać niewielkie rabaty na co dzień (wystarczy pokazać kod z aplikacji przy kasie) oraz korzystanie z promocji, które będzie można aktywować w aplikacji.
Karty lojalnościowe Lidla działają też np. w Wielkiej Brytanii. Tam jednak zasada działania jest nieco inna – klienci dostają darmowe produkty przy zakupach, jeżeli przekroczą one określoną kwotę minimalną.
Lidl Polska nie potwierdza, że pracuje nad programem lojalnościowym. Do momentu publikacji artykułu nie otrzymaliśmy oficjalnego stanowiska Lidl Polska w tej sprawie. W rozmowie telefonicznej przedstawiciele Biura Prasowego nie potwierdzili, ale także nie zaprzeczyli, że trwają prace nad programem lojalnościowym Lidl Plus.