Firma podała, że sprzedaż w sieci sklepów Biedronka wyniosła w 2018 roku 11,7 mld euro (48,1 mld zł). Oznacza to wzrost rok do roku o 5,6 proc. (w euro) i 5,8 proc. w złotówkach. To dynamika gorsza niż rok wcześniej, Biedronka w 2017 roku odnotowała wzrost sprzedaży o ponad 13 proc.
41 proc. sprzedaży w 2018 r. przypadało na marki własne sieci. 39 proc. produktów sprzedawanych było w ramach promocji (to o 6 proc. więcej niż w 2017 r.).
Jako jeden z czynników wpływających mocno na działalność firmy koncern wskazuje zakaz handlu w niedziele. W 2018 r. było o 21 dni handlowych mniej.
- Dostosowanie się do nowego prawa wymagało znacznie większego wysiłku organizacyjnego niż się spodziewaliśmy. Ale działamy w takich warunkach, jakie narzucają przepisy - powiedział Pedro Soares dos Santos.
Z kolei nowe propozycje socjalne zaprezentowane niedawno przez Prawo i Sprawiedliwość prezes Jeronimo Martins ocenia jako interesujące, ale nie spodziewa się dużego ich wpływu na biznes, którym kieruje.