Reklama
Rozwiń
Reklama

Limit na marki własne to walka z wiatrakami

Rząd zapowiada projekt mający rozwiązać problem, którego nie ma. Także 50 proc. polskich produktów w ofercie już dawno stało się standardem.

Aktualizacja: 08.03.2019 06:55 Publikacja: 07.03.2019 21:00

Limit na marki własne to walka z wiatrakami

Foto: 123RF

Zdaniem premiera Mateusza Morawieckiego marki własne to kolejny kaganiec, jakim zagraniczne sieci handlowe duszą polskich producentów. Narzucają im za niskie marże i blokują wejście na półki, zapchane tanim towarem pod markami stworzonymi przez detalistów. Dzięki temu oferują ceny nawet 20–30 proc. niższe od odpowiedników, ale konsumenci z tego powodu jakoś nie rzucili się do ich masowego kupowania. Wielu ma nadal w pamięci początki marek własnych w Polsce, kiedy to sklepy oferowały pod nimi produkty tanie, ale fatalnej jakości.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Pfizer kupuje producenta leków na otyłość Metsera. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Handel
Potężna fala zwolnień w Black Red White. Pracę straci około 800 osób
Handel
Chiny pracują nad nowym systemem licencji na eksport metali ziem rzadkich
Handel
CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Handel
Skandal wokół Shein. Francuski rząd zapowiada działania regulacyjne
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama