Niedzielny zakaz coraz mocniej bije w sklepy

Zgodnie z oczekiwaniami analityków wyniki kwartalne detalistów są słabe. Koszt utrzymania obrotów przynajmniej na wcześniejszym poziomie okazuje się coraz wyższy.

Publikacja: 28.04.2019 21:00

Niedzielny zakaz coraz mocniej bije w sklepy

Foto: Adobe Stock

Na rynku widać, że wpływ zakazu handlu na wyniki dużych firm jest mocniej zauważalny, ale jeszcze długo dane nie będą w pełni porównywalne. Powód: ruchoma Wielkanoc. W 2018 r. związane z nią wydatki przypadły w pierwszym kwartale, a w tym roku – w drugim. Na dodatek ustawa o niedzielnym handlu obowiązuje od marca 2018 r., co utrudnia porównywanie kwartalnych wyników.

Niemniej pewne trendy już widać. Jak podała w giełdowym komunikacie portugalska grupa Jeronimo Martins, w pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż Biedronki wzrosła tylko 2 proc. – licząc w złotych. W euro spadła jednak 0,8 proc. Porównując sprzedaż w sklepach otwartych co najmniej od roku, także była niższa niż w 2018 r. i spadła 1,1 proc., do niemal 2,9 mld euro.

Pozostało 81% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów