Reklama
Rozwiń

Niedzielny zakaz coraz mocniej bije w sklepy

Zgodnie z oczekiwaniami analityków wyniki kwartalne detalistów są słabe. Koszt utrzymania obrotów przynajmniej na wcześniejszym poziomie okazuje się coraz wyższy.

Publikacja: 28.04.2019 21:00

Niedzielny zakaz coraz mocniej bije w sklepy

Foto: Adobe Stock

Na rynku widać, że wpływ zakazu handlu na wyniki dużych firm jest mocniej zauważalny, ale jeszcze długo dane nie będą w pełni porównywalne. Powód: ruchoma Wielkanoc. W 2018 r. związane z nią wydatki przypadły w pierwszym kwartale, a w tym roku – w drugim. Na dodatek ustawa o niedzielnym handlu obowiązuje od marca 2018 r., co utrudnia porównywanie kwartalnych wyników.

Niemniej pewne trendy już widać. Jak podała w giełdowym komunikacie portugalska grupa Jeronimo Martins, w pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż Biedronki wzrosła tylko 2 proc. – licząc w złotych. W euro spadła jednak 0,8 proc. Porównując sprzedaż w sklepach otwartych co najmniej od roku, także była niższa niż w 2018 r. i spadła 1,1 proc., do niemal 2,9 mld euro.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem