Reklama

Tesco stawia na małe sklepy

Sieć Tesco chce się w Polsce skupić na mniejszych sklepach, które notują lepsze wyniki. Osiem hipermarketów ma zostać sprzedanych.

Aktualizacja: 30.07.2019 20:01 Publikacja: 30.07.2019 14:09

Tesco stawia na małe sklepy

Foto: Bloomberg

Tesco Polska przekazała pracownikom szczegóły planu dotyczącego skoncentrowania swoich działań w Polsce na małych formatach sklepów. Decyzja ta oznacza przebudowę największych hipermarketów w Polsce do formatu tzw. hipermarketu kompaktowego, który funkcjonował będzie obok istniejącego formatu supermarketów. Poza przebudowami, Tesco potwierdziło, iż jest na etapie finalizacji umów sprzedaży 8 dużych hipermarketów.

Pierwszy etap zmian we wszystkich pozostałych dużych hipermarketach zaplanowany jest na sierpień i wiąże się z redukcją asortymentu w największych sklepach, aby zakupy dla klientów były prostsze i bardziej przyjazne. Jednocześnie nowa oferta będzie także prostsza do zarządzania dla pracowników w sklepach. W hipermarketach kompaktowych oraz supermarketach gama produktów spożywczych również zostanie odpowiednio dopasowana i uproszczona.

- Nasza decyzja, by skupić się na mniejszych formatach sklepów odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi – mówi Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej.

- Zmiany te są częścią naszej pracy na rzecz poprawy konkurencyjności biznesu w Polsce i kontynuacją wcześniejszych pozytywnych doświadczeń z dopasowywaniem asortymentu i zmniejszaniem powierzchni największych hipermarketów. Najbliższe tygodnie to dla nas okres pełen wyzwań, wierzę jednak, iż nasi klienci docenią tę zmianę – mówi Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Pod koniec maja firma informowała o zamknięciu kolejnych czterech placówek w Polsce, była to już kolejna tego typu informacja – w 2018 r.zamknięto w sumie kilkadziesiąt placówek. Tesco jest nadal w gronie największych firm handlowych w Polsce z obrotami nieco poniżej 10 mld zł. Firma ma nadal ponad 300 sklepów.

Reklama
Reklama

Na rozwój w małych formatach w Polsce stawiają też inni gracze jak Biedronka czy Carrefour.

Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama