Hipermarkety znikają. Polscy konsumenci zmieniają zasady gry

Koncept hipermarketu przeżywa największy w swej historii kryzys. Klienci nie chcą już godzinami spacerować po niekończących się alejkach sklepowych, a potem dodatkowo tkwić w kolejce do kasy. To zmienia branżę, przed którą stoi wiele wyzwań. Ten kto nie jest elastyczny, przegra.

Aktualizacja: 06.02.2020 08:39 Publikacja: 06.02.2020 08:28

Hipermarkety znikają. Polscy konsumenci zmieniają zasady gry

Foto: Adobe Stock

W ostatnich tygodniach polski oddział Tesco poinformował o zamknięciu pięciu kolejnych sklepów. Od początku restrukturyzacji brytyjskiego giganta z polskiej mapy handlowej zniknęły już 123 sklepy (głównie supermarkety, ale też hipermarkety). Choć decyzji o wycofaniu się tej brytyjskiej marki z polskiego rynku nie należy traktować jako symbolu kłopotu hipermarketów, jednak nie trudno zauważyć, że ich sytuacja jest coraz gorsza – według badań GfK Polonia Panel Gospodarstw Domowych, sprzedaż w tym segmencie spadła w ciągu roku o 2,3 proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?