Reklama

Hipermarkety znikają. Polscy konsumenci zmieniają zasady gry

Koncept hipermarketu przeżywa największy w swej historii kryzys. Klienci nie chcą już godzinami spacerować po niekończących się alejkach sklepowych, a potem dodatkowo tkwić w kolejce do kasy. To zmienia branżę, przed którą stoi wiele wyzwań. Ten kto nie jest elastyczny, przegra.

Aktualizacja: 06.02.2020 08:39 Publikacja: 06.02.2020 08:28

Hipermarkety znikają. Polscy konsumenci zmieniają zasady gry

Foto: Adobe Stock

W ostatnich tygodniach polski oddział Tesco poinformował o zamknięciu pięciu kolejnych sklepów. Od początku restrukturyzacji brytyjskiego giganta z polskiej mapy handlowej zniknęły już 123 sklepy (głównie supermarkety, ale też hipermarkety). Choć decyzji o wycofaniu się tej brytyjskiej marki z polskiego rynku nie należy traktować jako symbolu kłopotu hipermarketów, jednak nie trudno zauważyć, że ich sytuacja jest coraz gorsza – według badań GfK Polonia Panel Gospodarstw Domowych, sprzedaż w tym segmencie spadła w ciągu roku o 2,3 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama