Reklama
Rozwiń

Hipermarkety znikają. Polscy konsumenci zmieniają zasady gry

Koncept hipermarketu przeżywa największy w swej historii kryzys. Klienci nie chcą już godzinami spacerować po niekończących się alejkach sklepowych, a potem dodatkowo tkwić w kolejce do kasy. To zmienia branżę, przed którą stoi wiele wyzwań. Ten kto nie jest elastyczny, przegra.

Aktualizacja: 06.02.2020 08:39 Publikacja: 06.02.2020 08:28

Hipermarkety znikają. Polscy konsumenci zmieniają zasady gry

Foto: Adobe Stock

W ostatnich tygodniach polski oddział Tesco poinformował o zamknięciu pięciu kolejnych sklepów. Od początku restrukturyzacji brytyjskiego giganta z polskiej mapy handlowej zniknęły już 123 sklepy (głównie supermarkety, ale też hipermarkety). Choć decyzji o wycofaniu się tej brytyjskiej marki z polskiego rynku nie należy traktować jako symbolu kłopotu hipermarketów, jednak nie trudno zauważyć, że ich sytuacja jest coraz gorsza – według badań GfK Polonia Panel Gospodarstw Domowych, sprzedaż w tym segmencie spadła w ciągu roku o 2,3 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę