Reklama

Sklepy w pandemii przyspieszają inwestycje

1,5 mld zł Lidl chce wydać w 2021 r. na rozwój w Polsce, o połowę więcej niż w 2020 – dowiedziała się „Rz". Rossmann planuje otwarcie 100 sklepów, a Auchan już wchodzi ze swoimi na stacje paliw.

Aktualizacja: 22.01.2021 06:25 Publikacja: 21.01.2021 21:00

Sklepy w pandemii przyspieszają inwestycje

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

W branżę handlową pandemia uderzyła z całą mocą, choć w sektorze spożywczym czy drogeryjnym nie doprowadziła do zamykania sklepów. Firmy zmagały się jednak z ograniczeniami. Nadal odczuwają skutki wprowadzenia limitu liczby klientów czy godzin dla seniorów, kiedy sprzedaż spada o połowę. Mimo trudnych realiów, dodatkowo pogorszonych przez wprowadzenie podatku obrotowego i cukrowego, wiele firm wykorzystuje ten czas do przyspieszenia inwestycji.

– Mamy ponad 700 sklepów i zespół liczący ponad 23 tys. osób. W latach obrotowych 2019 i 2020 przeznaczyliśmy na inwestycje po ponad 1 mld zł, w 2021 r. planujemy przeznaczyć na nie ponad 1,5 mld zł – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka Lidl Polska. – Wiosną rozpoczniemy budowę nowego centrum dystrybucyjnego. Zakładamy, że pierwsze dostawy wyruszą z niego do sklepów w I połowie 2022 r. Docelowo pracę znajdzie ponad 200 osób – dodaje.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama