Reklama

AGD znika z półek. Producenci mają żniwa nie tylko w Polsce

Rynek zarówno w Polsce, jak i w UE rośnie, na czym zyskują producenci jak Amica.

Aktualizacja: 31.05.2021 12:30 Publikacja: 31.05.2021 10:46

AGD znika z półek. Producenci mają żniwa nie tylko w Polsce

Foto: AdobeStock

Amica podała, że w pierwszym kwartale zwiększyła przychody o 19 proc. rdr do 797 mln zł, rosnąc we wszystkich obszarach geograficznych. Wypracowała jednocześnie 5,7 proc. marży EBIT (+1,7 pkt. proc. rdr), co przełożyło się na 45,4 mln zł zysku operacyjnego, wzrost 71 proc. rdr). Zysk brutto podwoił się do 45,2 mln zł, a zysk netto wzrósł o 111 proc. do 34,2 mln zł.

- W pierwszym kwartale 2021 roku kontynuowaliśmy dynamiczne wzrosty skali działania i generowanych wyników, korzystając z faktu, że wyszliśmy wzmocnieni z trudnego i nieprzewidywalnego roku 2020 - mówi Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica. ds. finansowych i zasobów ludzkich.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Handel
Żabka pokazuje wyniki. Co ciekawego widać między wierszami?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
LPP kontra Hindenburg. Prokuratura: Tok postępowania torpedowany
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama