CCC od podszewki. Takie hasło towarzyszyło czwartkowej wideokonferencji obuwniczo-odzieżowej grupy założonej przez Dariusza Miłka. Założyciel i zarząd grupy skupili się jednak na jej osiągnięciach i konkurencyjnych przewagach, w tym inwestycjach w technologię i logistykę. Ale nie tylko na tym.

Czytaj także: Pepco kupuje 29 sklepów należących do CCC

Jak się bowiem okazało – poinformował o tym Dariusz Miłek – CCC kupiło w ostatnich miesiącach trzy marki. Chodzi o Simple (należało do przejętego Gino Rossi), Americanos oraz Badura. Nie podano, kto był stroną sprzedającą.

Simple wraz z siecią sklepów jeszcze przed transakcją zakupu Gino Rossi przez CCC trafiło do spółki Skyline Insolvency Solutions. „Głównym celem SIS jest stworzenie długofalowej strategii dla spółki i przywrócenie marce Simple należnej jej pozycji na rynku premium oraz kontynuowanie 25-letniej tradycji jednej z najbardziej znanych i cenionych polskich marek" – podawała wówczas SIS.

– Kupiliśmy tylko marki, a nie przedsiębiorstwa. Przeznaczyliśmy na te marki kilka milionów złotych. Myślę, że jesteśmy je w stanie odzyskać w miesiąc – uważa Dariusz Miłek. Jak podał, produkty pod marką Simple dostępne będą tylko w sklepach Modivo i eObuwie, marka Americanos także w Modivo, a buty i torebki Badura w sklepach CCC.

Najpopularniejsze marki własne CCC to Lasocki, Gino Rossi, Sprandi, Jenny Fairy oraz DeeZee.

Miłek nie chciał zbyt wiele mówić o przyszłości grupy. Zapowiedział, że aktualizację strategii, w tym „nowe ambitne cele", grupa pokaże jesienią. Strategia obejmie sklepy HalfPrice uruchomione, by wykorzystać powierzchnię restrukturyzowanych sklepów CCC. W ten sposób trzy sklepy Half Price pojawią się w Austrii. Grupa przemianuje 3 z 46 sklepów CCC. 29 przejmie Pepco, a umowy powierzchni w 14 miejscach zostaną wygaszone. Tak CCC wychodzi z kolejnego po Szwajcarii rynku Europy Zachodniej. Obecnie ma w sumie około 1 tys. sklepów.