Burberry i chiński gigant stworzyły ultranowoczesny sklep

Burberry i chiński gigant technologiczny Tencent wspólnie stworzyły luksusowy concept store, wykorzystując do tego media społecznościowe.

Aktualizacja: 31.07.2020 10:50 Publikacja: 31.07.2020 09:51

Burberry i chiński gigant stworzyły ultranowoczesny sklep

Foto: Bloomberg

Sklep został otwarty w chińskim Shenzhen, ale obie firmy zapowiadają, że to tylko początek i zamierzają w Chinach otwierać kolejne tego typu sklepy.

Dla Burberry rynek chiński jest bardzo ważny, ponieważ około 40 proc. sprzedażny firmy odbywa się właśnie na tym rynku. Brytyjska marka jest bardzo popularna w Chinach - informuje BBC.

Współpraca z Tencent oraz platformą społecznościową WeChat, odpowiednikiem WhatsApp, który ma w Chinach 1 mld użytkowników, ma być wsparciem nowej koncepcji butiku Burberry.

Dzięki aplikacji WeChat konsumenci mają dostęp do unikalnych i spersonalizowanych ofert, którymi mogą się dzielić w mediach społecznościowych. W sklepie wszystkie ubrania mają własny kod QR - po zeskanowaniu klient otrzymuje pełną informację na temat wybranego produktu.

Sklep w Shenzhen - oraz kolejne w Chinach ma być hybrydą tradycyjnego sklepu i sklepu internetowego. Według przedstawicieli Burberry zbyt wiele luksusowych marek upiera się przy tradycyjnych sklepach, tymczasem Chińczycy chcą robić zakupy online, chcą chwali się zakupami w mediach społecznościowych i stąd nowa koncepcja sklepu łączącego wszystkie trzy elementy.

W związku z pandemia wielu Chińczyków nie może jeździć na luksusowe zakupy za granicę, więc Burberry postanowiło "przyjechać" do nich. Sklep w Shenzhen ma ponad 500 metrów2 powierzchni i składa się z 10 oddzielnych pomieszczeń, oferujących produkty Burberry.

Poważnym zagrożeniem dla chińskiego biznesu Burberry, który ma w Chinach w sumie 61 sklepów, mogą być jednak napięcia polityczne - zauważa BBC. Ambasador Chin w Londynie Liu Xiaoming powiedział w tym tygodniu, że relacje między oboma krajami zostały "poważnie zatrute". Napięcia między Londynem a Pekinem są spowodowane zakazem udziału chińskiego koncernu Huawei w rozwoju brytyjskiej sieci 5G oraz wsparciem brytyjskich władz dla protestów opozycji w Hongkongu.

Sklep został otwarty w chińskim Shenzhen, ale obie firmy zapowiadają, że to tylko początek i zamierzają w Chinach otwierać kolejne tego typu sklepy.

Dla Burberry rynek chiński jest bardzo ważny, ponieważ około 40 proc. sprzedażny firmy odbywa się właśnie na tym rynku. Brytyjska marka jest bardzo popularna w Chinach - informuje BBC.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Producent sprzętu Thermomix zwiększa sprzedaż
Handel
Sankcje odcinają rosyjski handel
Handel
Whirlpool tnie zatrudnienie. To może być dopiero początek
Handel
Ukraina liberalizuje politykę walutową
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla