Reklama

Sezon na szkolne wyprawki ruszył

Wydatki sięgną 4 mld zł, a tylko co piąty Polak zmieści się w 300 zł dotacji.

Aktualizacja: 17.08.2020 10:19 Publikacja: 16.08.2020 21:00

Sezon na szkolne wyprawki ruszył

Foto: Adobe Stock

W cieniu pandemii i z niepewnością, ile potrwa nauka w szkołach, Polacy ruszyli na zakupy. Z badania dla sieci Empik, które jako pierwsza poznała „Rzeczpospolita", wynika, że spadek wydatków na ten cel przewiduje tylko 13 proc. badanych. – 59 proc. rodziców deklaruje, że w tym roku na wyprawkę szkolną wyda więcej niż rok temu – mówi Monika Marianowicz, rzecznik Empiku. – 54 proc. przyznaje, że zamierza połączyć zakupy w sklepach stacjonarnych i w sieci – dodaje.

Tylko dla 22 proc. granicą budżetu na wyprawkę jest 300 zł na dziecko, jakie wypłaca państwo. 8 proc. chce wydać nawet ponad 1 tys. zł na dziecko. Co trzeci chce się zmieścić w budżecie 300–500 zł na dziecko. Zatem biorąc pod uwagę, iż jest 4,6 mln uczniów, idzie o duże pieniądze.

Ruch już się zaczął, w dużych sklepach widać ogromną, liczoną w tysiącach ofertę szkolną. Tylko Carrefour to ponad 10 tys. pozycji. – Odnotowujemy już zainteresowanie artykułami szkolnymi, które, jako że część klientów odkłada zakupy na koniec sierpnia i wrzesień, będziemy mieć w sklepach co najmniej do 20 września – podaje biuro prasowe firmy. Także w e-sklepach widać wzrost liczby klientów. – Fala zakupów rośnie z dnia na dzień. W skali tygodnia obserwujemy podwojenie liczby sprzedanych podręczników – mówi Anna Prymakowska, prezes Merlin Group.

Szczyt sezonu to koniec sierpnia oraz początek września, ale już najbliższe tygodnie upłyną pod znakiem szkolnych zakupów. – Tegoroczne zainteresowanie ofertą szkolną w sierpniu jest na niemal identycznym poziomie w porównaniu z 2019 r. – mówi Marta Dominiak, odpowiedzialna za ofertę szkolną w Biedronce.

Niepewność jednak nie zniknęła i Polacy wciąż szykują się na powtórkę scenariusza z marca, kiedy to ogłoszono zamknięcie szkół. Widać to choćby po zakupach sprzętu.

Reklama
Reklama

– Sporym zainteresowaniem kupujących w sieci wciąż cieszą się urządzenia, które ułatwiają pracę i zdalną naukę – mówi Tomasz Jankowski, rzecznik porównywarki Ceneo.pl. W przypadku kamer internetowych widać wzrost zainteresowania o ponad 342 proc. w stosunku do ubiegłego roku, dla foteli i krzeseł biurowych wzrost wynosi 53 proc.

Jeśli chodzi o drukarki, monitory i laptopy, mowa o zwyżkach o 20–30 proc., zatem perspektywa powrotu do pracy czy nauki zdalnej dla wielu Polaków wciąż jest bardzo realna.

Handel
Rosyjskie drewno zalewa Unię, choć jest objęte sankcjami
Handel
Na święta szykuje się skok cen. Kawa i alkohol drożeją najmocniej
Handel
Shein kontratakuje. Chińska platforma oskarża francuski rząd o „spisek” i „krucjatę”
Handel
Niedziele handlowe w grudniu 2025: Kiedy będzie można zrobić świąteczne zakupy?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama