Z badania ASM Sales Force Agency wynika, że średnia cena koszyka zakupowego była niższa względem sierpnia o 3,31 zł (1,43 proc.) i wyniosła we wrześniu 227,91 zł. Najdroższe ponownie okazały się sklepy internetowe - za takie same zakupy online musieliśmy zapłacić aż o 11,01 zł (4,29 proc.) więcej niż w sierpniu (267,42 zł vs. 256,41 zł). Najtaniej kupowaliśmy w Auchan – cena zestawu badanych produktów wyniosła tam 207,84 zł.
Największe spadki cenowe odnotowano w hurtowni Selgros (z 252,06 zł do 221,31 zł). Znacznie taniej było też w sieci Auchan, bo aż o 13,03 zł (przez co lider poprzedniego badania – Biedronka, spadł na drugie miejsce). Odczuwalnie zdrożały jedynie zakupy online oraz w hurtowni Makro – o 7,5 zł. Sieć ta, z wynikiem 238,39 zł, okazała się we wrześniu najdroższą spośród stacjonarnych.