Reklama
Rozwiń

Świetny wrzesień Vistuli

Odzieżowo-jubilerska grupa kolejny raz zaskakuje bardzo wysokim tempem wzrostu sprzedaży. We wrześniu oba jej biznesy poprawiły obroty, ale szczególnie mocno odzieżowy.

Publikacja: 02.10.2015 13:15

We wrześniu skonsolidowane przychody ze sprzedaży Vistuli wzniosły 38,5 mln zł, co oznacza wzrost o 23,8 proc. wobec ubiegłego roku. Sprzedaż detaliczne w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler) wzrosły aż o 33,4 proc., do 22,2 mln zł. Z kolei w biznesie jubilerskim (marka W.Kruk) przychody zwiększyły się o 21,1 proc., do 13,9 mln zł. Zagadką pozostaje procentowa marża brutto, na jakiej krakowska grupa zrealizowała wrześniowe przychody.

Wzrosty Vistuli są o tyle zaskakujące, że inne firmy z branży zanotowały mniejsze wzrosty obroty niż oczekiwano (Bytom + 19 proc., CCC + 11 proc.), a LPP nawet zanotowało spadek o 3 proc. Imponujące tempo Vistuli nabiera znaczenia w kontekście minimalnego wzrostu powierzchni handlowej grupy (niskie jednocyfrowe tempo).

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Spłonęło centrum logistyczne LPP w Rumunii. Przenosiny do Polski
Handel
Co z umowami handlowymi z USA? Biały Dom może przedłużyć termin zakończenia negocjacji
Handel
Sankcje przedłużone. Kraje „przyjazne" Rosji domykają drzwi
Handel
Howard Lutnick ogłasza sukces. Umowa handlowa USA z Chinami sfinalizowana
Handel
Mała czarna za chwilę będzie na wagę złota
Handel
Tragedia w polskim magazynie Amazona. Nie żyje 48-letni pracownik