Allegro rozszerza program Smart

Abonament, w którego w ramach użytkownicy dostają darmowe dostawy czy dodatkowe promocje, zyskał nowe funkcjonalności. Allegro chce nadal inwestować w lojalność klientów.

Publikacja: 13.05.2025 15:29

Allegro rozszerza program Smart

Foto: materiały prasowe

Do programu Smart należy obecnie 7 mln kupujących, zaś sam abonament obejmujący np. darmowe dostawy i kierowane do jego uczestników oferty promocyjne został uruchomiony w 2018 r. Allegro podaje, że obecnie ma zarejestrowanych 15,1 mln aktywnych kont w Polsce, zaś w regionie jest ich w sumie 20 mln. - Trzeba wziąć pod uwagę, że z wielu korzysta po kilka osób, choćby w ramach rodziny, dlatego realna liczba naszych klientów jest jeszcze większa – mówi Łukasz Bielewicz, zajmujący się badaniami w Allegro.

Czytaj więcej

Temu wygrywa z Allegro? Niekoniecznie

Allegro inwestuje w Smart

Z sondażu przeprowadzonego przez firmę wynika, że obecnie 77,1 proc. konsumentów oczekuje że za zrobienie zakupów zostanie dodatkowo przez sprzedawcę nagrodzone. 53 proc. ocenia, że najlepiej, gdyby były to rabaty na zakupy, a 45 proc. oczekuje kuponów do wykorzystania przy kolejnej okazji. 44 proc. wymienia zaś darmową dostawę.

W związku z tymi oczekiwaniami Allegro postanowiło rozszerzyć program smart, w ramach którego za zakupy można zbierać dodatkowe gratyfikacje czyli specjalne monety. Następnie podlegają one wymianie na rabaty podczas robienia kolejnych zakupów. Firma wprowadza także wyzwania, czyli dodatkowe akcje pozwalające zwiększyć liczę uzyskiwanych punktów. Część akcji jest kierowanych do wszystkich uczestników programu Smart, ale wiele jest indywidualnie przygotowanych pod konkretnego uczestnika. Firma liczy, że w ten sposób jeszcze mocniej wzrośnie lojalność konsumentów i wartość dokonywanych przez nich zakupów.

- Średnio uczestnik programu rocznie na kosztach dostawy oszczędza 800 zł, kupując dwukrotnie więcej niż statystyczny użytkownik. Oferta produktu, która pojawia się w ramach Smart, automatycznie notuje ok. 2,5-krotny wzrost sprzedaży - mówi Paweł Lowisz, dyrektor Smart oraz programów lojalnościowych.

Obecnie cena za roczny abonament Smart wynosi 59,9 zł, ale można też uzyskać od tej ceny rabat podczas różnych akcji organizowanych przez platformę.

Temu kontra Allegro

Allegro walczy z chińską konkurencją. Temu pod względem liczby użytkowników pokonało Allegro już miesiąc temu, wyniki Mediapanel Gemius/PBI za kwiecień potwierdzają trend. Allegro ma ponad 17,8 mln użytkowników, zaś Temu niemal 17,9 mln.

Autorzy badania zauważają jednak, że nie tylko liczba użytkowników ma znaczenie, ale także poziom ich zaangażowania w przeglądane treści. Przyjęto, że zaangażowany użytkownik w ujęciu miesięcznym to taki, który przynajmniej w jednym dniu w miesiącu spędził w danym kanale mediowym co najmniej minutę. Takie ujęcie pozwoliło wyeliminować przypadkowy ruch, np. związany z przekierowaniem użytkownika na inną treść niż ta, którą miał zamiar odwiedzić lub związany z kliknięciem w zachęcającą reklamę, po którym internauta szybko opuścił stronę.

W tym ujęciu ranking serwisów zakupów internetowych w kwietniu otwiera Allegro. Analitycy zwracają też uwagę na wynik Vinted, który wprawdzie pod względem całkowitej liczby użytkowników zajmuje dopiero 10 miejsce, ale jeśli chodzi o udział zaangażowanych użytkowników, osiąga ten sam co Allegro wynik, czyli 89 proc. Daje mu to piąte miejsce w zestawieniu uwzględniającym tylko zaangażowanych użytkowników. Jednocześnie Temu po odfiltrowaniu użytkowników spędzających na nim poniżej minuty, spada na drygą pozycję zestawienia. Gdy pod uwagę weźmiemy procentowy udział zaangażowanych użytkowników wśród wszystkich odwiedzających, Temu zajmuje miejsce trzecie.

Do programu Smart należy obecnie 7 mln kupujących, zaś sam abonament obejmujący np. darmowe dostawy i kierowane do jego uczestników oferty promocyjne został uruchomiony w 2018 r. Allegro podaje, że obecnie ma zarejestrowanych 15,1 mln aktywnych kont w Polsce, zaś w regionie jest ich w sumie 20 mln. - Trzeba wziąć pod uwagę, że z wielu korzysta po kilka osób, choćby w ramach rodziny, dlatego realna liczba naszych klientów jest jeszcze większa – mówi Łukasz Bielewicz, zajmujący się badaniami w Allegro.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją
Handel
Temu wygrywa z Allegro? Niekoniecznie
Handel
Grupa CCC podtrzymuje plan szybkiego rozwoju
Handel
Rozejm USA i Chin w wojnie handlowej. Doszło do porozumienia w sprawie ceł