Do programu Smart należy obecnie 7 mln kupujących, zaś sam abonament obejmujący np. darmowe dostawy i kierowane do jego uczestników oferty promocyjne został uruchomiony w 2018 r. Allegro podaje, że obecnie ma zarejestrowanych 15,1 mln aktywnych kont w Polsce, zaś w regionie jest ich w sumie 20 mln. - Trzeba wziąć pod uwagę, że z wielu korzysta po kilka osób, choćby w ramach rodziny, dlatego realna liczba naszych klientów jest jeszcze większa – mówi Łukasz Bielewicz, zajmujący się badaniami w Allegro.
Czytaj więcej
Liczba użytkowników chińskiego serwisu już o milion przekracza wynik polskiej platformy i wynosi...
Allegro inwestuje w Smart
Z sondażu przeprowadzonego przez firmę wynika, że obecnie 77,1 proc. konsumentów oczekuje że za zrobienie zakupów zostanie dodatkowo przez sprzedawcę nagrodzone. 53 proc. ocenia, że najlepiej, gdyby były to rabaty na zakupy, a 45 proc. oczekuje kuponów do wykorzystania przy kolejnej okazji. 44 proc. wymienia zaś darmową dostawę.
W związku z tymi oczekiwaniami Allegro postanowiło rozszerzyć program smart, w ramach którego za zakupy można zbierać dodatkowe gratyfikacje czyli specjalne monety. Następnie podlegają one wymianie na rabaty podczas robienia kolejnych zakupów. Firma wprowadza także wyzwania, czyli dodatkowe akcje pozwalające zwiększyć liczę uzyskiwanych punktów. Część akcji jest kierowanych do wszystkich uczestników programu Smart, ale wiele jest indywidualnie przygotowanych pod konkretnego uczestnika. Firma liczy, że w ten sposób jeszcze mocniej wzrośnie lojalność konsumentów i wartość dokonywanych przez nich zakupów.
- Średnio uczestnik programu rocznie na kosztach dostawy oszczędza 800 zł, kupując dwukrotnie więcej niż statystyczny użytkownik. Oferta produktu, która pojawia się w ramach Smart, automatycznie notuje ok. 2,5-krotny wzrost sprzedaży - mówi Paweł Lowisz, dyrektor Smart oraz programów lojalnościowych.