Jak wynika z najnowszej edycji cyklicznego badania ARC Rynek i Opinia 90 proc. uczestników programów lojalnościowych korzysta w tym celu z aplikacji mobilnych. Pozycję lidera wśród programów utrzymuje Moja Biedronka z 41 proc. wskazań wśród badanych. Po 18 proc. wymieniło Lidl Plus oraz Orlenowski Vitay. Na rynku pojawił się nowy silny gracz, Kaufland Card z 9 proc. wskazań, tyle samo co program Rossmanna.
Czytaj więcej
Niemal 60 proc. ankietowanych przekazuje dane, gdy może za to uzyskać ułatwienia czy lepsze oferty. Dzieje się tak, choć trzy czwarte Polaków boi się wycieków danych czy kradzieży tożsamości.
Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy nieznacznie wzrosła liczba programów, w których uczestniczą konsumenci – z 2,9 do 3,3 średnio na osobę. Autorzy badania w komentarzu do wyników podkreślają, że z roku na rok jest coraz bardziej oczywiste, że programy lojalnościowe sieci handlowych przestały być traktowane jako atrakcyjny bonus, a stały się niezbędnym standardem.
– 2023 to rok wysokiej inflacji. Chociaż programy lojalnościowe funkcjonują od dawna, obecnie korzystanie z nich stało się jedną z dróg szukania oszczędności – mówi Adam Czarnecki, wiceprezes zarządu ARC Rynek i Opinia. – Zniżki przy codziennych zakupach, gromadzenie punktów wymienianych na kupony rabatowe lub nagrody rzeczowe czy okresowe promocje, dostępne tylko dla uczestników, dają konsumentom poczucie racjonalnego gospodarowania funduszami - dodaje.
Czytaj więcej
Kaufland rozstaje się z Paybackiem i wdraża własny program lojalnościowy. Zapewnia przy tym, że będzie oferował rzeczywiście indywidualne promocje.