Amazon zainwestował 142 miliardy euro w Europie od 2010 roku, a jego wzrost w regionie został przyspieszony w ostatnich latach dzięki blokadom związanym z COVID-19, które napędzają zakupy online. Stefano Perego, wiceprezes ds. operacji globalnych w Ameryce Północnej i Europie, powiedział, że zasięg Amazona w Europie wzrośnie z obecnych ponad 70 centrów logistycznych, choć odmówił podania liczby i lokalizacji nowych magazynów, mówiąc jedynie, że firma kieruje się zapotrzebowaniem klientów.
Czytaj więcej
Shopify po zwolnieniu ponad 1 tys. osób ledwie rok temu, teraz chce się rozstać się z 20 proc. załogi. Nowa fala zwolnień w sektorze to efekt spowolnienia i spodziewanych spadków sprzedaży
Ekspansja jest częścią planu Amazon dążącego do zwiększenia wydajności poprzez skrócenie odległości dostawy i zwiększenie automatyzacji centrów realizacji. Podczas gdy wokół sztucznej inteligencji (AI) i jej potencjalnych zagrożeń toczy się gorąca debata, Perego, przemawiając na konferencji Shoptalk w Barcelonie, powiedział, że AI jest pozytywnym aspektem zmian. Jego zdaniem roboty pomagają uczynić magazyny bezpieczniejszymi, wyręczają ludzi w noszeniu ciężkich przedmiotów lub wykonywaniu powtarzalnych ruchów i pozwalając im skupić się na zadaniach wymagających większych umiejętności.
„Zdolność do wspólnego wdrażania sztucznej inteligencji jest dla nas kluczowym elementem strategicznym” – powiedział Perego. „Myślę, że zmienia to miejsca pracy i tworzy lepsze, wymagające wyższych kwalifikacji miejsca pracy w magazynie i logistyce” – dodał.