Wartość sprzedaży za pośrednictwem polskiej platformy wzrosła w czwartym kwartale o 14 proc. rdr do 14,4 mld zł. W całym roku wzrost wyniósł 15,9 proc. do 49,4 mld zł. Przełożyło się to na wzrost przychodów polskiej części biznesu Allegro o 26,5 proc. do 2 mld zł w czwartym kwartale i o 24,1 proc. do 6,65 mld zł w 2022 r.
Czytaj więcej
Polacy online wydają już ponad 100 mld zł, a ten rok będzie kolejnym ze wzrostem. Nie oznacza to, że na rynku brakuje wyzwań dla sprzedawców. Kupujący wciąż zmieniają zwyczaje, co wymusza ciągłe dostosowywanie się do trendów.
Liczba aktywnych kupujących wzrosła o 560 tys. r/r i przekroczyła w czwartym kwartale 14 mln, zaś średnia wartość sprzedaży na aktywnego kupującego na polskiej platformie wzrosła 11,3 proc. do 3,5 tys. zł. Skorygowana EBITDA dla polskiej części grupy wzrosła w czwartym kwartale o 41,2 proc. rdr do 708 mln zł. W całym ubiegłym roku skorygowana EBITDA zwiększyła się o 11,6 proc. do 2,31 mld zł.
Allegro skupia się na dalszej poprawie wyników sprzedaży własnej prowadzonej przez segment MALL, przygotowując się jednocześnie do komercyjnego wdrożenia w Czechach modelu marketplace opartego na ofertach stron trzecich czyli Allegro.cz. Zeszłoroczne przejęcie czeskiej Grupy MALL i WE|DO pozwoliło firmie wejść na pięć nowych rynków Europy Środkowo-Wschodniej, choć także spółka zrobiła ponad 2 mld zł odpis z tytułu utraty wartości tego biznesu.
Allegro podało, że teraz w kwartalnym cyklu będzie publikować prognozy.