Polska Rada Centrów Handlowych podaje, że obroty centrów w lipcu 2022 r. były o 15,7 proc. wyższe niż w lipcu 2019 r. Z kolei odwiedzalność w sierpniu 2022 r., mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, była o 3,1 proc. niższa niż w sierpniu 2019 r.

Obecnie w podziale na kategorie obroty rosły odpowiednio: usługi o 53,6 proc., gastronomia o 35,7 proc., wyposażenie domu z RTV i AGD o 23,2 proc., a odzież o 8,2 proc.

Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów. W największych galeriach (powyżej 60 tys. mkw. powierzchni najmu) wzrost wyniósł 22,6 proc. Duże obiekty (40-60 tys. mkw.) notowały wzrosty o 8,7 proc., średnie (20-40 tys. mkw.) o 11,7 pro., a najmniejsze (5-20 tys. mkw.) o 7,6 proc.

- Dobre wyniki obrotowe potwierdzają także najemcy. W ubiegłym tygodniu jedna z sieci aptek, która 90 proc. swoich placówek ma w centrach handlowych, poinformowała o historycznie rekordowych wynikach sprzedaży w 2022 r. - mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Pozytywne są też najnowsze badania CBRE mówiące, że 57 proc. sieci handlowych zamierza w tym roku powiększyć liczbę swoich sklepów stacjonarnych. - Liczymy, że wysokie obroty utrzymają się w nadchodzących miesiącach, które są kluczowe dla handlu. Jesteśmy jednak świadomi niesprzyjających czynników zewnętrznych, takich jak spowolnienie gospodarcze, wciąż rosnąca inflacja i dynamicznie podnoszące się koszty energii. Niewątpliwie będą one wpływać na postawy konsumentów, na co może wskazywać, odnotowany w sierpniu spadek liczby odwiedzających - dodaje.