Reklama

Gdzie Polacy odbierają e-zakupy?

Według raportu Barometr e-shopper najpopularniejszym sposobem dostawy zakupów internetowych w Europie jest przesyłka kurierska na adres domowy, którą preferuje aż 84 proc. badanych internautów.

Publikacja: 22.06.2017 13:16

Konsumenci coraz chętniej korzystają także z punktów nadania i odbioru (16 proc. wskazań) i automatów paczkowych (8 proc.). W Polsce te proporcje są zbliżone - dominuje dostawa do miejsca naszego zamieszkania (82 proc.), a z punktów nadawczo-odbiorczych korzysta 12 proc. konsumentów. 18 proc. polskich internautów odbiera przesyłki w miejscu pracy.

- Klienci oczekują skutecznego doręczenia już w pierwszej próbie, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest dostarczenie przesyłek do miejsca, w którym przebywa odbiorca przez większą część dnia. Nie zawsze jest to dom, szczególnie w dni robocze, przez co na popularności zyskują alternatywne miejsca doręczenia takie, jak biuro, czy punkt nadania i odbioru - wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Doręczenie do punktu nadania i odbioru jest popularne szczególnie we Francji, gdzie z tego sposobu korzysta ponad połowa nabywców. W krajach bałtyckich z kolei sporą popularnością cieszą się automaty paczkowe. Z tej formy odbioru korzysta ponad 80 proc. Estończyków.

Badania pokazują, że kupujący w sieci bardzo cenią sobie oferty z bezpłatną dostawę (89 proc.), ewentualnie przejrzyste kosztorysy usług logistycznych (91 proc.). Konsumenci oczekują również sprawnego doręczenia następnego dnia (86 proc.).

- Menedżerowie sklepów internetowych powinni wykazywać się dziś proaktywnością i skutecznie zachęcać do e-zakupów konsumentów preferujących tradycyjny kanał handlowy. Ścieżka zakupowa powinna być jak najbardziej intuicyjna, aby odbiorca docenił łatwość procesu składania zamówienia lub dyspozycji zwrotu, mimo że jest przyzwyczajony do tradycyjnych zakupów w sklepie stacjonarnym - radzi Nawłoka.

Reklama
Reklama

Coraz bardziej świadomi konsumenci europejscy wymagają od firm kurierskich również usług dodatkowych i większej elastyczności w doręczeniach. 83 proc. badanych oczekuje dostawy kurierskiej z możliwością zmiany terminu odbioru, a 80 proc. chce wcześniej znać godzinę dostarczenia przesyłki przez kuriera.

- W odpowiedzi na oczekiwania klientów już kilka lat temu wprowadziliśmy na rynek usługę Predict, dzięki której odbiorca otrzymuje kontakt do kuriera wraz z interaktywną informacją o planowanej porze doręczenia przesyłki. Innym ważnym udogodnieniem jest uruchomienie przez DPD narzędzia ułatwiającego zwrot przesyłki, dzięki któremu cała procedura dla odbiorcy odbywa się za pomocą kilku kliknięć myszką - dodaje prezes DPD.

Konsumenci coraz chętniej korzystają także z punktów nadania i odbioru (16 proc. wskazań) i automatów paczkowych (8 proc.). W Polsce te proporcje są zbliżone - dominuje dostawa do miejsca naszego zamieszkania (82 proc.), a z punktów nadawczo-odbiorczych korzysta 12 proc. konsumentów. 18 proc. polskich internautów odbiera przesyłki w miejscu pracy.

- Klienci oczekują skutecznego doręczenia już w pierwszej próbie, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest dostarczenie przesyłek do miejsca, w którym przebywa odbiorca przez większą część dnia. Nie zawsze jest to dom, szczególnie w dni robocze, przez co na popularności zyskują alternatywne miejsca doręczenia takie, jak biuro, czy punkt nadania i odbioru - wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Reklama
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama