Nike wybrało grupę dwa lata temu w ramach programu „różnorodność w projektowaniu", który ma na celu wypromowanie projektantów z mniejszości etnicznych, którzy są niedostatecznie reprezentowani w świecie projektowania mody.

Ubrania, będące mieszanką odzieży sportowej i streetwearowej SWDC, będą dostępne na stronie internetowej Nike oraz w sklepach od 1 września. Ceny wahają się od 20 dolarów za parę skarpet do 230 dolarów za torbę tenisową.

Nike twierdzi, że jego kolekcja SWDC została zainspirowana Sereną Williams oraz „nostalgią lat 90." - pisze CNN.

Williams, która sama jest projektantka, powiedziała, że współpracowała z Nike przy projekcie promowania różnorodności w społeczności projektantów mody.

Według analizy branżowej Zippia z 2021 r. czarnoskórzy Amerykanie stanowią zaledwie 6,3 proc. amerykańskich producentów odzieży. Według Zippia prawie 60 proc. amerykańskich projektantów mody jest białych. Natomiast Amerykanie pochodzenia latynoskiego i azjatyckiego stanowią odpowiednia około 15 proc. i 13 proc. amerykańskich projektantów mody. Nike postanowiło odwrócić ten trend dzięki grupie SWDC.