Reklama

Puste półki straszą w Tesco. Co się stało?

Klienci alarmują, że w wielu sklepach sieci całe regały stoją bez żadnych produktów. Tesco uspokaja, że chodzi o zmianę sposobu prezentacji ofert.

Aktualizacja: 14.11.2018 13:30 Publikacja: 14.11.2018 11:52

Puste półki straszą w Tesco. Co się stało?

Foto: Bloomberg

Z całego kraju napływają od kilku tygodni od czytelników sygnały, że w sklepach Tesco dzieje się coś niepokojącego. – Całe regały stoją puste, czyżby powtórka z sytuacji sieci Piotr i Paweł lub Alma? – zastanawia się klient jednego z warszawskich sklepów. Podobne głosy pojawiły się z innych miast i wszędzie klientów zaniepokoiło to samo – całe regały bez produktów w sklepach Tesco. – W świetle informacji o możliwym wycofaniu się z Polski tej firmy wygląda to na poważne tarapaty sieci – pisze kolejny klient Tesco.

Firma uspokaja, że nie dzieje się nic niepokojącego.

- Kilka miesięcy temu informowaliśmy o planach wzmocnienia oferty dla klientów – pracowaliśmy nad asortymentem i najważniejszymi dla klientów produktami. Wzmocniliśmy ofertę cenową oraz dostępność i ekspozycję kluczowych produktów. Operacyjnie, częścią tych prac była zmiana układu produktów na półkach, dla lepszego wyeksponowania mocnych ofert cenowych – mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco w Polsce.

Czytaj także:  Zysk Tesco mniejszy od oczekiwań. Gigant wini za to Polskę 

Przebudowa asortymentu jest procesem mocno kompleksowym, zatem pomimo naszych najlepszych starań mogła prowadzić do chwilowych problemów z dostępnością w pojedynczych sklepach i kategoriach produktowych. Najważniejsza część zmian już za nami, pozostaje nam zatem założyć, że wszelkie indywidualne przypadki braku dostępności – za które oczywiście przepraszamy klientów – są kwestią przeszłości – dodaje.

Reklama
Reklama

Czasami puste półki wynikają też ze zmienianego systemu zamówień. Obecnie są one składane automatycznie przez algorytm, który niekoniecznie musi zauważyć, że w danym sklepie promocyjny produkt zajmuje cały regał, a nie tylko jedną półkę. Stąd wynika część problemów, które są stopniowo usuwane, a algorytmy „uczą” się także nowego systemu zamawiania. Produkty w szczególnie atrakcyjnych cenach, zazwyczaj pod marką własną sieci, będą zajmowały od teraz znacznie więcej miejsca, niż miało to miejsce wcześniej.

Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama