Nie tylko cena się liczy. Polacy częściej kupują uczciwe produkty

Choć cena to dla większości główne kryterium wyboru, to coraz częściej Polacy są gotowi dopłacić za szczególne cechy, na przykład uczciwy zysk dla rolnika. Tylko Fairtrade zanotował ponad 80 proc. wzrostu w Polsce.

Aktualizacja: 07.05.2021 16:26 Publikacja: 07.05.2021 16:14

Nie tylko cena się liczy. Polacy częściej kupują uczciwe produkty

Foto: AdobeStock

Efektów takiego podejścia konsumentów nie brakuje, Polacy wydali w 2020 r. ponad 500 mln zł za produkty z logo Fair Trade, które choć są droższe, to gwarantują większy zysk rolnikom, których los w dużej mierze zależą od wahań cen surowców na światowym rynku, sytuacji gospodarczej w regionie, a także warunków atmosferycznych. Wielu zmuszonych jest sprzedawać plony poniżej kosztów produkcji. Ruch Fairtrade powstał po to, by to zmienić. Oferuje rolnikom instrumenty finansowe pozwalające uzyskać uczciwą i stabilną cenę skupu plonów, dba o przestrzeganie praw człowieka i praw pracowniczych, a także ułatwia rolnikom gospodarkę rolną realizowaną z dbałością o środowisko naturalne.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?