Reklama

Klienci domagali się zmian od dłuższego czasu. Frisco.pl wreszcie to zrobi

Wielu klientów odetchnie z ulgą. Internetowy supermarket Frisco.pl ograniczy zużycie plastiku.

Aktualizacja: 07.05.2019 14:05 Publikacja: 07.05.2019 13:58

Klienci domagali się zmian od dłuższego czasu. Frisco.pl wreszcie to zrobi

Foto: Frisco.pl

Klienci Frisco.pl, znanego polskiego e-sklepu spożywczego od dawna narzekają, że wszystkie zamówienia dostają wraz z dużą ilością jednorazowych, plastikowych opakowań. Klienci skarżyli się w mediach społecznościowych na pakowanie w osobne torebki wręcz pojedynczych produktów, które same w sobie miały własne opakowania – warzyw zapakowanych już w folię i umieszczonych na tacce czy zwierzęcej karmy w puszkach.

Czytaj także: Jadalna alternatywa dla plastiku na majówkę 

- A przestaniecie w końcu pakować absolutnie wszystko w plastik? – pytała tydzień temu klientka na fanpage’u Frisco.pl. 

Frisco.pl podjęło rękawicę i poinformowało, że weźmie się za ograniczanie ilości plastiku. Zgodnie z deklaracjami firmy do końca 2020 roku zużycie tworzyw sztucznych ma się zmniejszyć o połowę. Frisco.pl zamierza osiągnąć ten cel dzięki rezygnacji z tacek dla wybranych produktów, zmniejszenie ilości jednorazowych torebek przypadających na zakupy oraz (co jest bardzo sprytnym pomysłem) zwrotne opakowania zbiorcze. Do tego sklep chce zwiększyć udział toreb papierowych oraz zamówień „zero waste”.

Zwrotne opakowania na owoce i warzywa, oczywiście wydawane za kaucją, mają się pojawić w 2020 roku. Klienci będą mogli też zamawiać świeże produkty bez opakowań. W walce z nadmiarem plastiku pomóc ma także zwiększenie liczby gramatur do wyboru na stronie sklepu. We wprowadzaniu tych zmian pomóc ma uruchomienie w maju nowego centrum logistycznego Frisco.pl w Warszawie.

Reklama
Reklama

- Wdrożenie takiego rozwiązania wymaga licznych testów, które wkrótce będziemy mogli przeprowadzić w naszym nowym magazynie. Kluczowe jest dla nas, by zachować najwyższe standardy związane z bezpieczeństwem i jakością dostarczanych produktów, którą tak doceniają nasi klienci - mówił cytowany przez wiadomościhandlowe.pl Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

Frisco.pl dołącza tym samym do długiej już listy detalistów ograniczających zużycie plastiku lub przynajmniej deklarujących takie działania. Jest też jednym z większych podmiotów działających na rynku e-grocery (e-spożywczym), który zamierza mocno ograniczyć plastik. Już teraz 100 proc. plastiku używanego przez Frisco.pl nadaje się do recyklingu.

Klienci Frisco.pl, znanego polskiego e-sklepu spożywczego od dawna narzekają, że wszystkie zamówienia dostają wraz z dużą ilością jednorazowych, plastikowych opakowań. Klienci skarżyli się w mediach społecznościowych na pakowanie w osobne torebki wręcz pojedynczych produktów, które same w sobie miały własne opakowania – warzyw zapakowanych już w folię i umieszczonych na tacce czy zwierzęcej karmy w puszkach.

Czytaj także: Jadalna alternatywa dla plastiku na majówkę 

Reklama
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama