Klienci Frisco.pl, znanego polskiego e-sklepu spożywczego od dawna narzekają, że wszystkie zamówienia dostają wraz z dużą ilością jednorazowych, plastikowych opakowań. Klienci skarżyli się w mediach społecznościowych na pakowanie w osobne torebki wręcz pojedynczych produktów, które same w sobie miały własne opakowania – warzyw zapakowanych już w folię i umieszczonych na tacce czy zwierzęcej karmy w puszkach.
Czytaj także: Jadalna alternatywa dla plastiku na majówkę
- A przestaniecie w końcu pakować absolutnie wszystko w plastik? – pytała tydzień temu klientka na fanpage’u Frisco.pl.
Frisco.pl podjęło rękawicę i poinformowało, że weźmie się za ograniczanie ilości plastiku. Zgodnie z deklaracjami firmy do końca 2020 roku zużycie tworzyw sztucznych ma się zmniejszyć o połowę. Frisco.pl zamierza osiągnąć ten cel dzięki rezygnacji z tacek dla wybranych produktów, zmniejszenie ilości jednorazowych torebek przypadających na zakupy oraz (co jest bardzo sprytnym pomysłem) zwrotne opakowania zbiorcze. Do tego sklep chce zwiększyć udział toreb papierowych oraz zamówień „zero waste”.
Zwrotne opakowania na owoce i warzywa, oczywiście wydawane za kaucją, mają się pojawić w 2020 roku. Klienci będą mogli też zamawiać świeże produkty bez opakowań. W walce z nadmiarem plastiku pomóc ma także zwiększenie liczby gramatur do wyboru na stronie sklepu. We wprowadzaniu tych zmian pomóc ma uruchomienie w maju nowego centrum logistycznego Frisco.pl w Warszawie.