Reklama
Rozwiń

Pandemia napędziła e-sklepom także klientów z zagranicy

Polskich sprzedawców wręcz zalała fala zamówień z innych państw, a z części kierunków ich liczba podwoiła się. Spadki zanotowano tylko w przypadku Wielkiej Brytanii.

Aktualizacja: 14.05.2021 07:17 Publikacja: 13.05.2021 21:00

Pandemia napędziła e-sklepom także klientów z zagranicy

Foto: Adobe Stock

Według ostatnich dostępnych danych GUS wartość sprzedaży polskich firm za pośrednictwem stron internetowych lub aplikacji na rynki eksportowe wyniosła w 2019 r. 52,1 mld zł. Tymczasem jeszcze w 2017 r. było to 27,6 mld zł. Nie jest to tylko typowy e-commerce, prawdopodobnie największa część przypada na transakcje B2B, czyli zamówienia firmowe, ale trend jest wzrostowy.

Pandemia dodatkowo zachęciła miliony konsumentów do poszukiwań okazji przez internet, co potwierdza analiza firm Selly i PromoTraffic, której wyniki „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza. Badanie na próbie 400 firm pokazuje, że w I kwartale 2021 r. w skali roku liczba zamówień spoza Polski wzrosła o 69 proc., a ich ogólna wartość o 54 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Spłonęło centrum logistyczne LPP w Rumunii. Przenosiny do Polski
Handel
Co z umowami handlowymi z USA? Biały Dom może przedłużyć termin zakończenia negocjacji
Handel
Sankcje przedłużone. Kraje „przyjazne" Rosji domykają drzwi
Handel
Howard Lutnick ogłasza sukces. Umowa handlowa USA z Chinami sfinalizowana
Handel
Mała czarna za chwilę będzie na wagę złota