Reklama

Czerwona Torebka: czy sprzeda Merlina?

Nie­dłu­go wła­ści­cie­la zmie­ni sieć skle­pów Małp­ka.Na ryn­ku po­ja­wi­ły się in­for­ma­cje, że gru­pa szu­ka też kup­ca na Mer­li­na.

Aktualizacja: 09.01.2015 10:22 Publikacja: 09.01.2015 09:53

Na ryn­ku po­ja­wi­ły się in­for­ma­cje, że Czer­wo­na To­reb­ka szu­ka kup­ca rów­nież na Mer­li­na

Na ryn­ku po­ja­wi­ły się in­for­ma­cje, że Czer­wo­na To­reb­ka szu­ka kup­ca rów­nież na Mer­li­na.

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Czer­wo­na To­reb­ka, kon­tro­lo­wa­na przez Ma­riu­sza Świ­tal­skie­go, jesz­cze do nie­daw­na za­po­wia­da­ła roz­wój w trzech seg­men­tach: na podstawie Mer­li­na, Małp­ki oraz sieci dys­kon­tów.

Nie­daw­na in­for­ma­cja o pla­no­wa­nej sprze­da­ży Małp­ki ro­dzi py­ta­nie o ak­tu­al­ną stra­te­gię han­dlo­wej gru­py. – Zde­cy­do­wa­li­śmy się na sprze­daż Małp­ki, po­nie­waż otrzy­ma­li­śmy do­brą ofer­tę. Na­sza stra­te­gia za­kła­da, że na­dal bę­dzie­my moc­no roz­wi­jać się w sek­to­rze han­dlo­wym – de­kla­ru­je Pa­weł Ci­szek, pre­zes Czer­wo­nej To­reb­ki.

Tym­cza­sem na ryn­ku po­ja­wi­ły się in­for­ma­cje, że Czer­wo­na To­reb­ka szu­ka kup­ca rów­nież na Mer­li­na. Czy to praw­da?

– Nie chce­my wy­klu­czyć żad­nej opcji ko­rzyst­nej dla dal­sze­go roz­wo­ju te­go pro­jek­tu i atrak­cyj­nej dla in­we­sto­rów Czer­wo­nej To­reb­ki – od­po­wia­da pre­zes.

Mer­lin.pl to je­den z przewodnich skle­pów in­ter­ne­to­wych w Pol­sce. Czer­wo­na To­reb­ka ku­pi­ła go w 2013 r. War­tość trans­ak­cji wy­nio­sła 51 mln zł.

Reklama
Reklama

Nie bra­ko­wa­ło ko­men­ta­rzy, że to za­kup po do­brej ce­nie. Szcze­gól­nie zwa­żyw­szy na fakt, że wcze­śniej Mer­li­na ku­pić chciał NFI Em­pik za po­nad 100 mln zł. Jed­nak trans­ak­cję za­blo­ko­wał Urząd Ochro­ny Kon­ku­ren­cji i Kon­su­men­tów, uzna­jąc, że do­pro­wa­dzi­ła­by ona do ogra­ni­cze­nia kon­ku­ren­cji na ryn­ku.

Czer­wo­na To­reb­ka pod­czas za­ku­pu Mer­li­na pod­kre­śla­ła, że sklep świet­nie pa­su­je do jej port­fe­la. Za­po­wia­da­ła spo­re efek­ty sy­ner­gii. Ca­ły czas roz­wi­ja sieć punk­tów od­bio­ru Mer­li­na. Po­wsta­ją one m.in. w pa­sa­żach Czer­wo­nej To­reb­ki. Jed­no­cze­śnie są ma­gne­sem przy­cią­ga­ją­cym no­wych klien­tów do pa­sa­ży.

Czer­wo­na To­reb­ka jest spół­ką no­to­wa­ną na war­szaw­skiej gieł­dzie. Opu­bli­ko­wa­na pod ko­niec grud­nia in­for­ma­cja o pla­no­wa­nej sprze­da­ży Małp­ki spra­wi­ła, że w cią­gu jed­ne­go dnia kurs ak­cji wzrósł o jed­ną trze­cią, do po­nad 3 zł. Po­tem po kil­ku dniach spad­ków no­to­wa­nia usta­bi­li­zo­wa­ły się na po­zio­mie 2,5 zł.

Małp­kę od Czer­wo­nej To­reb­ki od­ku­pić chce jej ak­cjo­na­riusz – fir­ma For­te­am In­ve­st­ments, kon­tro­lo­wa­na przez fun­dusz Pi­ne­Brig­de. War­tość trans­ak­cji prze­kra­cza 362 mln zł.

Czer­wo­na To­reb­ka ku­pi­ła Małp­kę w 2013 r. od Ma­te­usza Świ­tal­skie­go, sy­na naj­więk­sze­go ak­cjo­na­riu­sza spół­ki, za po­nad 0,2 mld zł.

Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Handel
Bruksela planuje podpisanie umowy z Mercosurem jeszcze w tym roku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama