Szczury na sklepowych półkach. Reakcja sieci natychmiastowa

Wideo z nietypowymi „klientami” japońskiej sieci sklepów convenience podbiło media społecznościowe i zmusiło firmę do typowo japońskiego działania.

Aktualizacja: 08.08.2019 06:31 Publikacja: 07.08.2019 14:37

Szczury na sklepowych półkach. Reakcja sieci natychmiastowa

Foto: Bloomberg

Duża japońska sieć sklepów typu convenience FamilyMart ma dość nietypowy (choć nie tak całkiem niespodziewany) problem – musiała zamknąć jeden ze sklepów w popularnej dzielnicy Tokio, Shibuya, gdyż w mediach społecznościowych pojawiły się zdecydowane dowody na kłopoty z gryzoniami. W sieci można znaleźć klipy z nietypowymi klientami w postaci szczurów przeszukujących sklepowe półki.

Nagrania, które pojawiły się w wielu miejscach Sieci, miały łącznie wiele milionów odtworzeń. Według japońskiej publicznej telewizji NHK, która jest nadawcą o wysokiej wiarygodności, jedno z nich od pojawienia się we wtorek zostało odtworzone 5 mln razy. FamilyMart zareagowało w bardzo japoński sposób.

- Niezwykle mocno przepraszamy, że sprawiliśmy, że nasi klienci poczuli się niekomfortowo – cytuje oświadczenie sieci handlowej „The Guardian”.

FamilyMart natychmiast zamknęło sklep i pozostanie on zamknięty do czasu, aż sprawa zostanie wyjaśniona razem z lokalnym nadzorem sanitarnym. Ponowne otwarcie placówki będzie też zależne od stanu jego otoczenia, by przypadek się nie powtórzył.

Japońskie sieci słyną z rygorystycznego podejścia do kwestii sanitarnych, niemniej także im zdarzają się problemy. Na ataki gryzoni narażone są przede wszystkim sklepy, które są umiejscowione w istniejących budynkach mieszkalnych. Problemy powodują nie tylko szkodniki, ale także pracownicy – FamilyMart miało kłopoty po tym, jak w lutym ujawniono wideo z pracownikiem sieci liżącym produkty spożywcze sprzedawane potem klientom.

Duża japońska sieć sklepów typu convenience FamilyMart ma dość nietypowy (choć nie tak całkiem niespodziewany) problem – musiała zamknąć jeden ze sklepów w popularnej dzielnicy Tokio, Shibuya, gdyż w mediach społecznościowych pojawiły się zdecydowane dowody na kłopoty z gryzoniami. W sieci można znaleźć klipy z nietypowymi klientami w postaci szczurów przeszukujących sklepowe półki.

Nagrania, które pojawiły się w wielu miejscach Sieci, miały łącznie wiele milionów odtworzeń. Według japońskiej publicznej telewizji NHK, która jest nadawcą o wysokiej wiarygodności, jedno z nich od pojawienia się we wtorek zostało odtworzone 5 mln razy. FamilyMart zareagowało w bardzo japoński sposób.

Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy