W ramach serwisów Amazon Pantry i Amazon Prime Now dostępnych będzie kilkaset rożnych produktów spożywczych. Firma podała, że klientom sklepu internetowego udostępnia produkty świeże oraz mrożone.
Dostarczanie żywności to eksperymentalny projekt Amazona, który dotychczas testowany był tylko w USA, gdzie w ofercie jest już ponad 20 tys. świeżych produktów spożywczych. Dzięki partnerstwu z Morrisons został rozszerzony na Wielką Brytanię, gdzie dotychczas Amazon dostarczał tylko żywność o długim terminie przydatności do spożycia.
Brytyjczycy będą mogli zamawiać świeżą żywność już w tym roku.
Morrisons to czwarta pod względem wielkości sieć handlowa na Wyspach. Wraz z Tesco, Asda i Sainsbury od kilku lat zmaga się z coraz większą konkurencja ze strony niemieckich dyskontów: Lidl i Aldi. Według analityków współpraca z Amazonem może sieci bardo pomóc w walce z konkurencją.
- To dobre posunięcie biznesowe dla czwartej pod względem wielkości sieci handlowej w Wielkiej Brytanii - uważa Mike van Dulken z firmy analitycznej Accendo Markets, dodając, że to może pomóc sieci zwiększyć sprzedaż i przełamać dotychczasowa niemoc.