Premierowe wyjście robotów-kurierów na ulice Pekinu odbyło się w niedzielę, w ostatni dzień dwutygodniowego szału zakupowego, w czasie którego firma Jingdong (albo JD.com) sprzedała produkty o łącznej wartości 17,6 mln dol. Chiński gigant handlu internetowego uznał, że tak korzystny okres musi zostać uświęcony czymś wyjątkowym. I rzeczywiście roboty przyciągnęły duże zainteresowanie zaskoczonych klientów.
Zaprojektowane przez Jingdong białe maszyny są wysokie do pasa i poruszają się na czterech kółkach. Mogą przewieźć pięć paczek jednocześnie i przebyć 20 km, jeśli są w pełni załadowane. Pokonają na swojej drodze takie przeszkody, jak 25-stopniowe nachylenie nawierzchni i samodzielnie ustalić najkrótszą drogę z magazynu do celu. Kiedy już dotrą na miejsce, roboty wysyłają automatyczną wiadomość do klienta, informując go o dostarczeniu zamówienia. Przesyłkę można odebrać od niezwykłego kuriera za pomocą wpisania kodu bądź funkcji rozpoznawania twarzy – podała Centralna Telewizja Chińska.