Reklama
Rozwiń
Reklama

Sklepikarze chętniej sięgają po terminale płatnicze

Właściciel punktu handlowo-usługowego przez rok nie zapłaci prowizji za akceptowanie kart i za dzierżawę terminalu – pisze w poniedziałek "Gazeta Wyborcza". Jak dodaje, powstaje fundacja, która będzie wspierać rozwój płatności bezgotówkowych.

Aktualizacja: 26.06.2017 09:20 Publikacja: 26.06.2017 08:57

Sklepikarze chętniej sięgają po terminale płatnicze

Foto: 123RF

Jeszcze kilka lat temu właściciele sklepów nie kwapili się do przyjmowania płatności kartą. Powodem - jak pisze "Gazeta Wyborcza" - były wysokie opłaty za akceptowanie kart. Tzw. prowizja interchange sięgała 1,6 proc. wartości transakcji.

W 2014 roku Sejm ustawowo ograniczył wysokość interchange do 0,5 proc., a kilka miesięcy później do 0,2-0,3 proc. Mniej więcej o połowę spadły też opłaty za dzierżawę urządzeń. Efekty tych działań widać jak na dłoni - podkreśla gazeta. W ciągu dwóch lat liczba punktów usługowo-handlowych z terminalami wzrosła do 419 tys. Dziś pracuje ponad 530 tys.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama