Święta bardziej po amerykańsku

Sezon zakupów bożonarodzeniowych w ostatnich latach zaczynał się coraz wcześniej. W tym roku więcej firm czeka z promocjami do tzw. czarnego piątku.

Aktualizacja: 13.11.2017 05:22 Publikacja: 12.11.2017 20:00

Konsumenci byli przyzwyczajeni, że zaraz po zniknięciu ze sklepów zniczy na początku listopada pojawiały się choinki i na dobre ruszał sezon zakupów bożonarodzeniowych.

Ten rok jest inny, ponieważ mocnym punktem w handlowym kalendarzu staje się czarny piątek i wiele firm czeka do końca miesiąca z ogłoszeniem najatrakcyjniejszych ofert. To kolejny amerykański zwyczaj, jaki doskonale przyjął się w branży. – Klienci niekoniecznie chcą rzucać się na zakupy świąteczne już 2 listopada. Czarny piątek wielu sklepom pasuje, ponieważ jest akcją masową i świetnie się sprzedaje w promocjach – mówi prezes dużej sieci.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Dotkliwy cios w portfele Amerykanów. Największa sieć sklepów podwyższy ceny przez cła
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości