Materiał powstał przy współpracy z Grupą MTP
Targi są jedną z ważniejszych form budowania relacji biznesowych, które finalnie przekładają się na wyniki finansowe firm. To tutaj prezentuje się produkty, nawiązuje kontakty, sprzedaje i kupuje. Obecnie jednak w sytuacji gospodarczej wywołanej koronawirusem potrzebne są nowe narzędzia, które targi uzupełnią.
– Grupa MTP od blisko stu lat tworzy różnego rodzaju narzędzia promocji polskiej gospodarki – mówi Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Grupy MTP. – Od lat najbardziej znane są targi, wydarzenia i konferencje, cały czas szukamy jednak nowych rozwiązań. Mamy zasoby, znamy zagraniczne rynki, mamy wypracowane od lat kontakty i relacje z przedsiębiorcami, jesteśmy rozpoznawalną marką. Postanowiliśmy to wykorzystać do stworzenia BuyPoland.pl, które pomoże rozruszać polską gospodarkę w wielu sektorach po trudnym czasie pandemii i zastoju. BuyPoland.pl to miejsce, gdzie przyszli kupcy będą mogli dowiadywać się o potencjale eksportowym polskich firm opartym zarówno na ich własnych produktach, jak i wolnych mocach produkcyjnych.
Na razie na platformie BuyPoland.pl obecni są producenci reprezentujący trzy branże: meblarską, stolarkę otworową i mody. To silne i dynamicznie rozwijające się sektory naszej gospodarki – Polska jest pierwszym w Europie, a drugim na świecie eksporterem mebli. 90 proc. naszych mebli sprzedawanych jest poza krajem, a branża meblarska bardzo dotkliwie odczuła skutki koronawirusa. W Unii Europejskiej jesteśmy największym producentem stolarki drzwiowej i otworowej, a wartość polskiej produkcji wynosi 3,73 mld euro. Przemysł mody jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce i wart jest ponad 30 mld zł.
Dziś na stronie BuyPoland.pl znaleźć można blisko tysiąc przedsiębiorstw, a ich lista jest stale uzupełniana. To zarówno duże firmy, działające od lat na międzynarodowych rynkach i mogące zrealizować każdy rodzaj zamówienia, jak i małe, często bardzo niszowe, którym trudniej się przebić z informacją o swojej ofercie. Baza obejmuje producentów sprzedających pod własnymi markami oraz dostawców produktów dla innych firm. Każdy podmiot ma na stronie swoją wizytówkę – krótki opis działalności oraz dane adresowe, a także link do strony internetowej.