Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 25.03.2024 09:24 Publikacja: 25.03.2024 04:30
Zniszczone budynki mieszkalne odpowiadają w przybliżeniu za jedną trzecią materialnych strat Ukrainy poniesionych od początku wojny do końca ubiegłego roku
Foto: Sergei SUPINSKY / AFP
Eksperci Instytutu Kijowskiej Szkoły Ekonomicznej (Instytut KSE) realizują projekt „Rosja zapłaci”, w którym próbują podsumować straty Ukrainy powstałe w wyniku rosyjskiej agresji. Na bazie ich wyliczeń widać naocznie, co tak naprawdę chce zniszczyć rosyjski agresor. O ironio, nie są to obiekty wojskowe, zakłady zbrojeniowe czy infrastruktura tzw. krytyczna.
Rosyjskie ataki rakietowe wymierzone są głównie w bezbronnych cywilów – domy mieszkalne, szkoły, przedszkola, szpitale, sklepy czy elektrownie zasilające ludzkie osiedla. W porównaniu z czerwcem 2023 r. kwota strat bezpośrednich Ukrainy wzrosła o ponad 700 mln dolarów – ze 150,5 mld do 151,2 mld dolarów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Socjalistyczny reżim wenezuelski proponował Amerykanom szeroki dostęp do swojej ropy i kopalin oraz osłabienie z...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Kanclerz Niemiec Friedrich Merz wezwał do sięgnięcia po zamrożone rosyjskie aktywa, by sfinansować 140 mld euro...
Polska pozostanie jednym z liderów europejskiego wzrostu gospodarczego w tym i przyszłym roku – wynika z nowych...
Ministrowie z resortu aktywów państwowych podzielili się na nowo nadzorem nad spółkami, w których udziały ma Ska...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Budujemy sieć torów kolejowych o europejskim rozstawie szyn. Rozbudowujemy przejścia graniczne, bo ruch z Polską...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas