Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.03.2020 15:20 Publikacja: 18.03.2020 15:20
Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Psujek
„Wprowadzenie zmiany harmonogramu sesji giełdowej jest w obecnych warunkach bardzo trudne i niesie ze sobą zbyt duże ryzyko operacyjne zarówno z organizacyjnego jak i technicznego punktu widzenia. Dlatego też jesteśmy przeciwni takiemu rozwiązaniu" – czytamy w stanowisku przesłanym „Rzeczpospolitej" przez GPW. Giełda podkreśla, że zmiana harmonogramu jest skomplikowanym procesem, szczególnie w obecnych warunkach.
" Zmiana harmonogramu sesji nie jest jedynie zmianą godzin w jakim przeprowadzane są transakcje. Konieczne jest zsynchronizowanie wielu systemów informatycznych, zmiana parametrów generowania produktów informacyjnych, wszystkich operacji które odbywają się w systemach zarówno przed, jak i po sesji. Ewentualna zmiana nie mogłaby dotyczyć wyłącznie GPW ale również spółek z Grupy GPW: GPW Benchmark (obsługa indeksów giełdowych i sesje WIBOR/WIBID) i BondSpot (dystrybucja przez GPW komunikatów z TBSP oraz wyliczanie TBSP Index na potrzeby NBP). Takie zmiany wymagają szczegółowych przygotowań, testowania, a przede wszystkim osobistej obecności pracowników GPW oraz spółek grupy w budynku Centrum Giełdowego. Wymagają też stawienia się w pracy pracowników biur maklerskich, bez których nie będzie możliwe przetestowanie systemu. Dla wszystkich tych osób wzrośnie w związku z tym ryzyko zarażenia koronawirusem. Z uwagi na ich bezpieczeństwo i bezpieczeństwo całego obrotu nie możemy sobie na to pozwolić" – przekonuje GPW.
Prawie dwie trzecie spółek z WIG20 wypłaci w tym roku dywidendy. W sumie do akcjonariuszy popłynie rekordowa kwo...
WIG20 w środowy poranek notował symboliczne zmiany. Czy sytuacja zmieni się w ciągu dnia?
Wyceny największych firm z warszawskiego parkietu w 2025 roku w wielu przypadkach znacząco urosły, ale większość...
Wtorkowy poranek przynosi pogorszenie nastrojów na giełdach. Inwestorzy z coraz większym niepokojem spoglądają n...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Gros ekspertów zakładało, że najnowsza premiera będzie okazją do odbicia notowań studia. Realizacja tego scenari...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas