Jej ak­cje zy­ska­ły w Pa­ry­żu aż 8,6 proc.

Ve­olia Envi­ron­ne­ment ogło­si­ła bi­lans i pro­gno­zę na­za­jutrz po prze­dłu­że­niu przez ra­dę ad­mi­ni­stra­cyj­ną kon­trak­tu na 4 la­ta pre­ze­so­wi An­to­ine Fre­rot, któ­re­go po­zy­cja by­ła za­gro­żo­na przez mniej­szo­ścio­we­go udzia­łow­ca, ro­dzi­nę Das­saul­tów. – Ra­da po­sta­no­wi­ła po­ło­żyć kres de­ba­cie i po­gło­skom, aby za­pew­nić fir­mie spo­kój w do­koń­cze­niu re­struk­tu­ry­za­cji – stwier­dził pre­zes. Ve­olia po­nio­sła w 2013 r. stra­tę net­to 135 mln eu­ro, po zy­sku 404 mln rok wcze­śniej, ale od­pi­sa­ła 141 mln na re­struk­tu­ry­za­cję i 150 mln na stra­ty fi­lii Pro­pre­te w Niem­czech. 73 mln kosz­to­wał przed­ter­mi­no­wy wy­kup ob­li­ga­cji, dział trans­por­tu Trans­dev stra­cił 51 mln głów­nie w że­glu­dze pro­mo­wej SNCM.

– Wa­run­ki dzia­ła­nia są po­dob­ne do tych z koń­ca 2013 r., ale po­nie­sio­ne od­pi­sy po­zwa­la­ją nam wejść w ten rok z czy­stym ho­ry­zon­tem – stwier­dził Fre­rot. Nie po­wie­dział, czy spół­ka sprze­da swe 50 proc. w Trans­dev, „ale je­śli chce­my unik­nąć śmier­ci SNCM, trze­ba zna­leźć trwa­łe i wy­wa­żo­ne roz­wią­za­nie". Ve­olia po­twier­dzi­ła za­ło­że­nia pla­nu do 2015 r.; za­so­by wol­nej go­tów­ki po­zwo­lą jej wy­pła­cić ca­łą dy­wi­den­dę. Za 2013 i 2014 r. za­po­wie­dzia­ła po 0,7 eu­ro na ak­cję.