Badanie potrwa do 15 października. Aby przyznać spółce notę, wystarczy wejść na stronę parkiet.com/ankieta.
Skala oceny to 1–6 (gdzie 1 to ocena niedostateczna, 6 – celująca). Można ocenić relacje inwestorskie jednej spółki bądź wszystkich firm wchodzących w skład WIG30. Wyniki ankiety zostaną opublikowane na łamach „Parkietu" po zakończeniu badania.
Celem akcji jest wyłonienie spółek, które najlepiej komunikują się z inwestorami, i zmobilizowanie pozostałych do większej dbałości o dział relacji inwestorskich. Nie da się bowiem ukryć, że standard komunikacji na linii firma–inwestor jest w naszym kraju na bardzo niskim poziomie.
Wiele spółek z giełdy ogranicza komunikację do kampanii reklamowej przed emisją akcji, organizowania walnych zgromadzeń i okresowych publikacji raportów finansowych.
Badanie „Relacje inwestorskie w praktyce", przeprowadzone na zlecenie Ministerstwa Skarbu Państwa przez instytut badawczy Keralla Research, pokazało, że jedynie 9 proc. spółek prowadzi regularne działania wobec inwestorów indywidualnych, a blisko 70 proc. nie uwzględnia takich działań w strategii. Ponadto okazało się, że w 23 proc. ankietowanych firm nie ma ani jednego pracownika, który co najmniej połowę czasu pracy mógłby poświęcić relacjom inwestorskim.