Reklama

Nie zanosi się na nowe programy lojalnościowe dla akcjonariuszy

Bonusy dla inwestorów z warszawskiej giełdy to rzadki widok. Dziś oferuje je tylko sześć firm. Nowych trudno oczekiwać m.in. w spółkach kontrolowanych przez Skarb Państwa, mimo że niemal wszystkie zapowiadają poprawę relacji z rynkiem.

Publikacja: 15.07.2024 04:30

Nie zanosi się na nowe programy lojalnościowe dla akcjonariuszy

Foto: Fotorzepa/Cezary Piwowarski

W tym roku doszło do wielu zmian w zarządach giełdowych spółek, zwłaszcza kontrolowanych przez Skarb Państwa. Ich konsekwencją są m.in. liczne deklaracje nowych prezesów dotyczące podjęcia działań zmierzających do poprawy relacji z akcjonariuszami, i szerzej z wszystkimi uczestnikami publicznego rynku kapitałowego. Dobrym narzędziem do realizacji tego celu mogłoby być wprowadzenie programów lojalnościowych dla akcjonariuszy i inwestorów.

Jeśli faktycznie w najbliższych miesiącach mają się poprawić relacje spółek z otoczeniem, to jednak nie nastąpi to poprzez programy lojalnościowe. Tak przynajmniej wynika z kolejnej naszej ankiety, tym razem przeprowadzonej głównie wśród spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa. Wysłaliśmy ją do 15 tego typu podmiotów, z czego w dwóch programy lojalnościowe dla akcjonariuszy już funkcjonowały od kilku lat. Z pośród 13 pozostałych żadna z przekonaniem nie stwierdziła, że podejmuje działania mogące szybko przynieść wymierny efekt.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Giełda
Rosyjskie drony nad Polską. Tak zareagowała giełda, złoty i obligacje
Giełda
Małe spółki wracają do gry. Jakie mają atuty?
Giełda
WIG20 robi krok w tył. sWIG80 powyżej 30 tys. pkt
Giełda
Mocne uderzenie popytu na starcie tygodnia w Warszawie
Giełda
Byki znów górą na GPW, ale niepewność pozostaje
Reklama
Reklama