Reklama
Rozwiń

Nie zanosi się na nowe programy lojalnościowe dla akcjonariuszy

Bonusy dla inwestorów z warszawskiej giełdy to rzadki widok. Dziś oferuje je tylko sześć firm. Nowych trudno oczekiwać m.in. w spółkach kontrolowanych przez Skarb Państwa, mimo że niemal wszystkie zapowiadają poprawę relacji z rynkiem.

Publikacja: 15.07.2024 04:30

Nie zanosi się na nowe programy lojalnościowe dla akcjonariuszy

Foto: Fotorzepa/Cezary Piwowarski

W tym roku doszło do wielu zmian w zarządach giełdowych spółek, zwłaszcza kontrolowanych przez Skarb Państwa. Ich konsekwencją są m.in. liczne deklaracje nowych prezesów dotyczące podjęcia działań zmierzających do poprawy relacji z akcjonariuszami, i szerzej z wszystkimi uczestnikami publicznego rynku kapitałowego. Dobrym narzędziem do realizacji tego celu mogłoby być wprowadzenie programów lojalnościowych dla akcjonariuszy i inwestorów.

Jeśli faktycznie w najbliższych miesiącach mają się poprawić relacje spółek z otoczeniem, to jednak nie nastąpi to poprzez programy lojalnościowe. Tak przynajmniej wynika z kolejnej naszej ankiety, tym razem przeprowadzonej głównie wśród spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa. Wysłaliśmy ją do 15 tego typu podmiotów, z czego w dwóch programy lojalnościowe dla akcjonariuszy już funkcjonowały od kilku lat. Z pośród 13 pozostałych żadna z przekonaniem nie stwierdziła, że podejmuje działania mogące szybko przynieść wymierny efekt.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Giełda
Sprzyjające otoczenie to było za mało dla GPW
Giełda
Rekord indeksu S&P 500. Pomogło podpisanie umowy USA z Chinami
Giełda
Hossa w 2025 r. nie była im pisana. Giełdowi outsiderzy I półrocza
Giełda
Kapitalna sesja na GPW. WIG20 zyskał ponad 2 proc.
Giełda
Arlen wszedł na giełdę z krótką listą zakupów