O ile strategia GPW na lata 2018–2022 zakładała szereg nowych inicjatyw i wejście w nowe obszary działalności, o tyle nowy dokument na lata 2023–2027, przygotowany przez giełdę, wydaje się być nieco bardziej powściągliwy. Cele są jednak ambitne: GPW chce przyspieszyć wzrost, a istotną rolę w tym mają odegrać nowe linie biznesowe.
– W poprzedniej strategii weszliśmy w wiele nowych obszarów. Część z nich została opóźniona chociażby przez pandemię, natomiast też w ostatnim czasie nabrała rozpędu. Chcemy to kontynuować. Zmieniamy trochę nasze podejście, zarówno jeśli chodzi o aspekt produktowy, jak i technologiczny. Redefiniujemy biznes i rozwijamy go o nowe inicjatywy. W poprzedniej strategii połowa naszej uwagi skupiła się na podstawowym biznesie, a połowa na nowych liniach biznesowych. Teraz 75 proc. to biznes podstawowy – mówi prezes Marek Dietl.