Reklama

Chcieliśmy emocji, to je dostaliśmy

W czwartek główny rozgrywającym na rynku był Europejski Bank Centralny. Popsuł on jednak inwestorom humory. WIG20 stracił bowiem 1,1 proc.

Aktualizacja: 25.07.2019 17:21 Publikacja: 25.07.2019 17:19

Chcieliśmy emocji, to je dostaliśmy

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek

Czwartkowa sesja przez długi czas przebiegała według dobrze znanego scenariusza z ostatnich dni. Byliśmy więc świadkami niewielkiej zmienności, a atmosfera na naszym parkiecie była iście wakacyjna. Jak się jednak okazało była to tylko cisza przed burzą. Prawdziwe emocje zaczęły się bowiem w drugiej części dnia.

Od początku notowań było jednak wiadomo, że najważniejszym wydarzeniem będzie posiedzenie Europejskiego Banku Centralnego wobec którego oczekiwania, po ostatnich słabych odczytach makroekonomicznych ze strefy euro, były dość wygórowane. Dlatego też nawet wzrost na otwarciu sesji, który w przypadku indeksu WIG20 wynosił około 0,4 proc., ciężko było brać na poważnie. Inna sprawa, że szybko byki okopały się w swoich obozach, a na rynku zaczęło się (znowu!) męczące przeciąganie liny. Atmosferę wyczekiwania można było wyczuć także na innych europejskich parkietach, gdzie podobnie jak w Warszawie, inwestorzy nie palili się do bardziej zdecydowanych ruchów. Inwestorzy wstrzymali oddech, aż w końcu przyszedł długo wyczekiwany moment.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Giełda
Krajowe indeksy ugięły się po ciężarem podaży
Giełda
Byki ugrały tyle, ile się dało na GPW
Giełda
Jerome Powell wlał optymizm na giełdy. Kolejnym testem będzie Nvidia
Giełda
Odrabianie strat po piątkowej wyprzedaży
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Giełda
Najgorsza sesja od kwietniowego krachu. I to na własne życzenie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama