Reklama
Rozwiń
Reklama

Kryzys goni kryzys, ale restauracji wciąż przybywa. Nie tylko fast food

Choć większość Polaków tnie wydatki, to w 2023 r. rynek urósł o ponad 3 tys. placówek. Rozwijają się niemal wszystkie sektory, mocno przybywa mobilnych punktów.

Publikacja: 19.01.2024 03:00

Kryzys goni kryzys, ale restauracji wciąż przybywa. Nie tylko fast food

Foto: Adobe Stock

W 2023 r. w Polsce w porównaniu z końcem 2022 r. przybyło 3,1 tys. nowych punktów gastronomicznych, co oznacza wzrost o 3,4 proc. Najwięcej w branży restauracyjnej, gdzie liczba nowych podmiotów wzrosła w 2023 r. o blisko 2 tys. W efekcie cały sektor liczy obecnie już ponad 95 tys. punktów – wynika z najnowszych danych wywiadowni Dun & Bradstreet Poland, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

– W ujęciu procentowym najszybciej rozwija się rynek ruchomych placówek gastronomicznych (wzrost o ponad 500), co daje 11,5 proc. wzrostu, i ogólna działalność gastronomiczna, przy wzroście liczby punktów o ponad 600, co daje ponad 14,2 proc. wzrost r./r. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Reklama
Reklama