Reklama

Amerykańska pizza przegrała z włoską. Domino’s wycofuje się z Włoch

Jedna z najpopularniejszych amerykańskich marek pizzy, Domino’s nie dała rady zyskać popularności wśród Włochów.

Publikacja: 10.08.2022 12:54

Domino’s nie dało sobie rady we Włoszech

Domino’s nie dało sobie rady we Włoszech

Foto: Bloomberg

Ostatnie lokale Domino’s Pizza we Włoszech zostały zamknięte po tym, jak prowadząca je firma złożyła wniosek o upadłość. Franczyzobiorcą marki w ojczyźnie pizzy była firma ePizza SpA, która z amerykańską pizzą wkroczyła na tamtejszy rynek w 2015 roku. Od tego czasu gigant fast food toczył nierówne zmagania o pozyskanie klientów w kraju, w którym pizza to coś więcej niż placek z serem i dodatkami.

Jednak ostateczny cios ambicjom Amerykanów w walce z włoską pizzą zadała dopiero pandemia, która zmieniła przyzwyczajenia klientów i model działania lokalnych pizzerii. Przewagą konkurencyjną Domino’s we Włoszech był bowiem model działania oparty przede wszystkim na dostawie do domu. W trakcie pandemii ten model przyjęli również włoscy konkurenci, którzy zaczęli korzystać zarówno z pośrednictwa aplikacji takich jak Deliveroo czy Just Eat, jak i szerzej oferować własne usługi dostawy.

- Pandemia Covid-19 oraz późniejsze i przedłużające się ograniczenia z finansowego punktu widzenia poważnie zaszkodziły ePizzy – twierdzi firma w cytowanej przez BBC wypowiedzi.

Informacja, że Domino’s opuszcza ojczyznę pizzy spotkała się z pozytywnymi reakcjami wśród niektórych amerykańskich użytkowników Twittera. Dziennikarz HuffPost stwierdził w swoim tweecie, że „zawsze zastanawiał się, jak Domino’s może przetrwać w New Jersey, o Włoszech nie wspominając”.

Reklama
Reklama

Domino’s Pizza ma ponad 18 tys. lokali w 90 krajach. Sieć obecna jest również w Polsce, ma u nas 120 lokali.

Czytaj więcej

Domino's chce podbić Włochy. Otworzy tam ponad 800 pizzerii
Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama