Reklama

Fiskus powinien przyjrzeć się kampanii billboardowej Polskiej Fundacji Narodowej

Jeśli działalność Polskiej Fundacji Narodowej okaże się niezgodna ze statutem, to powinna zapłacić podatek dochodowy.

Aktualizacja: 13.09.2017 08:36 Publikacja: 13.09.2017 07:18

Fiskus powinien przyjrzeć się kampanii billboardowej Polskiej Fundacji Narodowej

Foto: materiały prasowe

Opisana w ostatnich dniach przez „Rzeczpospolitą" i inne media sprawa kontrowersyjnej kampanii reklamującej reformę sądownictwa może mieć także swoje skutki podatkowe. Organizująca tę akcję Polska Fundacja Narodowa podlega bowiem przepisom ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Przewidują one, że wolne od podatku są dochody podatników przeznaczone na ważne społecznie cele, w tym na działalność naukową i oświatową. Jeśli zaś otrzymane przez fundację środki idą na inne cele – powinna zapłacić 19-proc. podatek dochodowy.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama