Do wzięcia udziału w dyskusji Czy sport może być opłacalnym narzędziem promocji? zostali zaproszeni m. in. Witold Bańka, minister sportu i turystyki, Mary O'Connor, dyrektor zarządzająca Federacji Sportów Irlandzkich, Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport, Jarosław Szlachetka, burmistrz Myślenic, i Anna Ziobroń, dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów w PKN Orlen SA.
Wielkie imprezy sportowe przyciągają do miast rzesze widzów – kibiców i turystów. Skupiają też uwagę inwestorów i przedsiębiorców. Z drugiej strony, łączą się one z wydatkami ponoszonymi w celu odpowiedniego przygotowania przestrzeni miejskiej. Od budowy infrastruktury zaczynając, na konieczności zapewnienia bezpieczeństwa kończąc. Czy opłacanie tego rodzaju przedsięwzięć ze Skarbu Państwa i prowadzenie tą drogą promocji przynosi tym ośrodkom faktyczne, realne korzyści? Jak dzisiaj można diagnozować stan współpracy wszystkich zaangażowanych w te działania podmiotów, wliczając w to państwo, samorządy i biznes? O tym już na początku września podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy. Podczas dyskusji Dyplomacja w sporcie minister Witold Bańka będzie miał również szansę opowiedzieć o swojej drodze do osiągnięcia sukcesu, jakim była prestiżowa nominacja na prezydenta Światowej Agencji Antydopingowej (WADA). Swoją kadencję rozpocznie 1 stycznia 2020 roku, zastępując Brytyjczyka sir Craiga Reediego.