Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce firm o najlepszej reputacji w świecie zajęły
Google, Amazon, Coca-Cola i IBM. W porównaniu z 2011 rokiem zmiany w czołówce są niewielkie (pojawiły się w niej IBM i Starbucks), a pierwsza trójka utrzymała pozycje.
- Twierdzenie, że ostatni rok był kolejnym świetnym rokiem dla Apple'a byłoby niedomówieniem – twierdzą redaktorzy „Fortune" komentując wyniki tegorocznego rankingu. Podkreślają, że firmie udało się rozwiać wątpliwości, czy po śmierci swego charyzmatycznego szefa Steve'a Jobsa, pod nowym kierownictwem, zdoła utrzymać pozycję rynkowego lidera. Potwierdzają to wyniki tegorocznego rankingu, który został przygotowany na postawie opinii prawie 3,9 tys. prezesów, dyrektorów i giełdowych analityków, którzy oceniali największe firmy w poszczególnych branżach wybierając spośród nich dziesięć spółek, które najbardziej podziwiają. W sumie w rankingu oceniono prawie 700 korporacji z 32 krajów (w badaniu oceniano te zagraniczne firmy, które działają na rynku USA).
698 spółek oceniano w tegorocznym zestawieniu „Najbardziej podziwianych firm na świecie"
Jak podkreśla firma doradcza Hay Group, z jej badań wynika, że czterema czynnikami wpływającymi na sukces „Najbardziej podziwianych firm świata" są: skuteczne realizowanie strategii biznesowych, budowanie struktur, które dostosowane są do realizacji długoterminowych przedsięwzięć, osiąganie sukcesów za pośrednictwem pracowników oraz przykładanie dużej wagi do skutecznego przywództwa, rozpoznawania talentów i zarządzania nimi.