Reklama
Rozwiń

Cash management w ekspansji zagranicznej

Polskie przedsiębiorstwa już od kilku lat coraz śmielej poczynają sobie na rynkach zagranicznych.

Publikacja: 01.03.2016 20:00

Cash management w ekspansji zagranicznej

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Mają firmy zależne i nie tylko sprzedają swoje produkty w Europie Środkowej i Wschodniej, ale także próbują swoich sił na rynkach bardziej rozwiniętych i konkurencyjnych – w Europie Zachodniej, a nawet w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie często dostawcami polskich spółek są przedsiębiorstwa azjatyckie, co powoduje, że nasze firmy współpracują z kontrahentami pochodzącymi z krajów o różnych systemach walutowych, działającymi w odmiennych warunkach gospodarczych.

Jak w takiej sytuacji zapanować nad płatnościami i zarządzaniem gotówką? Z pomocą przychodzi cash management. To szerokie pojęcie – w jego obszarze banki oferują obecnie różnego rodzaju rozwiązania, które ułatwiają wykonywanie codziennych operacji finansowych, zwiększają efektywność zarządzania przepływami środków pieniężnych i służą optymalizacji kosztowej. Jedną z firm, które stosują to narzędzie w swojej międzynarodowej ekspansji, jest Amica, producent AGD (dwie trzecie przychodów grupy pochodzi z eksportu).

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Finanse
Listy zastawne: klucz do tańszych kredytów mieszkaniowych?
Finanse
Otwarcie na dialog, czekanie na konkretne działania
Finanse
Putin gotowy na utratę zamrożonych aktywów. Już nie chce kupować boeingów
Finanse
Donald Trump wybiera nowego szefa Fed. Kandydat musi spełniać podstawowy warunek
Finanse
Holistyczne spojrzenie na inwestora