Cash management w ekspansji zagranicznej

Polskie przedsiębiorstwa już od kilku lat coraz śmielej poczynają sobie na rynkach zagranicznych.

Publikacja: 01.03.2016 20:00

Cash management w ekspansji zagranicznej

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Mają firmy zależne i nie tylko sprzedają swoje produkty w Europie Środkowej i Wschodniej, ale także próbują swoich sił na rynkach bardziej rozwiniętych i konkurencyjnych – w Europie Zachodniej, a nawet w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie często dostawcami polskich spółek są przedsiębiorstwa azjatyckie, co powoduje, że nasze firmy współpracują z kontrahentami pochodzącymi z krajów o różnych systemach walutowych, działającymi w odmiennych warunkach gospodarczych.

Jak w takiej sytuacji zapanować nad płatnościami i zarządzaniem gotówką? Z pomocą przychodzi cash management. To szerokie pojęcie – w jego obszarze banki oferują obecnie różnego rodzaju rozwiązania, które ułatwiają wykonywanie codziennych operacji finansowych, zwiększają efektywność zarządzania przepływami środków pieniężnych i służą optymalizacji kosztowej. Jedną z firm, które stosują to narzędzie w swojej międzynarodowej ekspansji, jest Amica, producent AGD (dwie trzecie przychodów grupy pochodzi z eksportu).

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem