Klienci skarżą się na instytucje finansowe

Aż 318 tys. reklamacji złożyli klienci instytucji finansowych tylko w ostatnim i to niepełnym kwartale ubiegłego roku.

Publikacja: 06.04.2016 14:44

Jednocześnie jednak Rzecznik Finansowy ma wątpliwości co do jakości danych raportowanych przez finansistów. Dlatego poprosi KNF o skontrolowanie tego, jak poszczególne banki czy ubezpieczyciele liczą pisma wpływające od niezadowolonych klientów.

Dane dotyczące reklamacji i spraw sądowych były zbierane po raz pierwszy, ponieważ w ubiegłym, roku została powołana instytucja Rzecznika Finansowego z rozszerzonymi kompetencjami, które wcześniej miał Rzecznik Ubezpieczonych. Dlatego opublikowane dane obejmują tylko okres od 11 października 2015 r. do końca grudnia 2015 r. Rzecznik Finansowy podejrzewa jednak, że część instytucji zaniża przekazywane liczby reklamacji.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Świat więcej ryzykuje i zadłuża się. Rosną koszty obsługi długu