Chce by łatwiejsze było czasowe zawieszenie prowadzenia firmy. Wszystkie zmiany związane są z wprowadzeniem i uruchomieniem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) od 1 lipca.
Przedsiębiorca będzie mógł rozpocząć działalność gospodarczą zaraz po złożeniu wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument będzie mógł wysłać pocztą lub mailem. Zgodnie z projektem, podstawową formą wpisu do CEIDG będzie tzw. samorejestracja, czyli składanie wniosku przez przedsiębiorcę za pomocą formularza na stronie internetowej. Jednocześnie taki wniosek będzie można też złożyć pisemnie. Będzie też mógł wybrać czy chce by jego wniosek trafił do urzędu skarbowego, czy do gminy. Informację o rejestracji urzędy będą automatycznie wysyłały sobie nawzajem.
Platforma elektroniczna (CEIDG), nad którą pracuje resort gospodarki, ma ruszyć 1 lipca. Dzisiaj przedsiębiorca wniosek o wpis do gminnej ewidencji działalności gospodarczej może złożyć tylko w gminie.
Dodatkowo musi dostarczyć do urzędu skarbowego odrębny wniosek o wyborze formy opodatkowania działalności. Przedsiębiorca we wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej będzie mógł określić późniejszy dzień rozpoczęcia działalności, niż dzień złożenia wniosku.
Na przedsiębiorców, którzy są wspólnikami spółek cywilnych, nałożono obowiązek podawania informacji o numerach NIP i REGON tych spółek.