Jak mówił Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK, część inwestycji realizowanych przez spółkę jest obarczona ryzykiem. To m.in. efekt walki cenowej o kontrakty na etapie składania ofert w przetargach. Część wykonawców nie zdołała dokończyć już rozpoczętych prac. Mowa m.in. o inwestycji budowy Lokalnego Centrum Sterowania Ciechanów, które rozpoczął Mostostal Białystok, i inwestycji w podwarszawskim Legionowie, rozpoczętej przez Budus.
Wciąż nie wiadomo, czy zlecenie uda się zrealizować firmie PNI, którą w ubiegłym roku kupił Budimex. Ta spółka, która modernizuje m.in. tory z Wrocławia do Poznania i między Łodzią a Warszawą, znajduje się w upadłości układowej.
Mostostal Białystok budował w sumie osiem wiaduktów i drogę równoległą na obszarze LCS Ciechanów. Umowy z wykonawcą rozwiązała PKP PLK. Jak mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK, powodem był m.in. fakt, że wykonawca mimo licznych wezwań do wykonania zadania zgodnie z harmonogramem, nie zastosował się do uwag i wcześniejszych ustaleń. Dalsza współpraca nie dawała perspektyw na zakończenie zadania w terminie.
Jedne z kontraktów na budowę wart był ponad 26,3 mln zł. Prace miały zakończyć się 8 grudnia, obecnie są zaawansowane w ok. 5,6 proc., a zgodnie z harmonogramem powinno zostać wykonanych ponad 66 proc. robót.
25,5 mld zł ma wydać na inwestycje PKP?PLK?do 2015 roku, głównie w ramach dotacji UE