Reklama
Rozwiń
Reklama

Nagroda na karcie przedpłaconej

Karty przedpłacone to najszybciej rosnący segment rynku kart płatniczych przeznaczonych dla firm.

Publikacja: 24.02.2013 23:32

Przedsiębiorcy coraz częściej doceniają zalety kart przedpłaconych, które służą im do rozliczeń wydatków służbowych, nagród, świadczeń socjalnych czy udzielania pożyczek.

Na przykład w Pekao w 2012 r. porównaniu z 2011 r. liczba wydanych kart przedpłaconych dla klientów korporacyjnych wzrosła aż o 60 proc. – Charakteryzują się one niskim kosztem wydania i obsługi – mówi Michał Zwoliński, specjalista z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w PKO BP.

ok. 3 proc. udziału mają karty przedpłacone (tzw. prepaid) w polskim rynku kart płatniczych

Wydanie jednej karty z reguły kosztuje nie więcej niż 20 zł, ale firmy, które potrzebują większej liczby kart, mogą negocjować ceny. Korzyścią dla pracodawcy jest możliwość lepszej kontroli wydatków.

Dzięki tej karcie pracownicy mogą korzystać ze środków firmowych jedynie do wysokości przekazanych na kartę środków, np. 300 zł. Sami pracownicy również są zadowoleni z takiej elektronicznej portmonetki, która jest wygodna w użytkowaniu.

Reklama
Reklama

– Elastyczność produktu sprawia, że karta jest dużo bardziej korzystnym dla klienta substytutem wykorzystywanych dotychczas rozwiązań, takich jak bony towarowe czy przekazy pieniężne – mówi Katarzyna Walendziak, dyrektor Biura Produktów Transakcyjnych w Banku Pekao.

Dlatego zamiast firmowych prezentów czy bonów wydawanych z okazji świąt przedsiębiorstwa coraz częściej obdarowują swoich pracowników kartami przedpłaconymi, na których zdeponowana jest już pewna kwota. Ale prezenty czy nagrody dla pracowników to niejedyne pomysły na to, jak można efektywnie korzystać z tego typu kart. Można również wydawać je pracownikom, którzy wybierają się w delegacje służbowe. Firma nie musi wówczas wypłacać gotówkowych zaliczek.

Tego typu produkty mogą również pełnić rolę kart flotowych. Przedsiębiorstwo w oparciu o karty przedpłacone może też zbudować program lojalnościowy. Karty przedpłacone to jedyny typ kart, które mogą być wydawane na okaziciela.

Przedsiębiorcy coraz częściej doceniają zalety kart przedpłaconych, które służą im do rozliczeń wydatków służbowych, nagród, świadczeń socjalnych czy udzielania pożyczek.

Na przykład w Pekao w 2012 r. porównaniu z 2011 r. liczba wydanych kart przedpłaconych dla klientów korporacyjnych wzrosła aż o 60 proc. – Charakteryzują się one niskim kosztem wydania i obsługi – mówi Michał Zwoliński, specjalista z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w PKO BP.

Reklama
Finanse
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Finanse
BLIK o atakach hakerów. „Bezpieczeństwo użytkowników nie było zagrożone”
Finanse
Duża awaria Blika, nie działają płatności. Operator: Obserwujemy zewnętrzny atak
Finanse
Silny jak polski konsument. Leasing liczy na inwestycje
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Finanse
Atak hakerów, wyciekły numery PESEL. Wicepremier ostrzega
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama