Przedsiębiorcy coraz częściej doceniają zalety kart przedpłaconych, które służą im do rozliczeń wydatków służbowych, nagród, świadczeń socjalnych czy udzielania pożyczek.
Na przykład w Pekao w 2012 r. porównaniu z 2011 r. liczba wydanych kart przedpłaconych dla klientów korporacyjnych wzrosła aż o 60 proc. – Charakteryzują się one niskim kosztem wydania i obsługi – mówi Michał Zwoliński, specjalista z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w PKO BP.
ok. 3 proc. udziału mają karty przedpłacone (tzw. prepaid) w polskim rynku kart płatniczych
Wydanie jednej karty z reguły kosztuje nie więcej niż 20 zł, ale firmy, które potrzebują większej liczby kart, mogą negocjować ceny. Korzyścią dla pracodawcy jest możliwość lepszej kontroli wydatków.
Dzięki tej karcie pracownicy mogą korzystać ze środków firmowych jedynie do wysokości przekazanych na kartę środków, np. 300 zł. Sami pracownicy również są zadowoleni z takiej elektronicznej portmonetki, która jest wygodna w użytkowaniu.